Top Ten Goals/Resolutions For 2015

07:57

Temat för årets sista Top Ten Tuesday är mål för 2015. Jag har redan presenterat en kaosutmaning, och tänker nog sätta ett Goodreads-mål på 100 böcker även för det här året (det har inte varit några problem de senaste tre åren, så misstänker att det inte ens kommer bli en utmaning).

I övrigt är mina utmaningar för det kommande året det här:

  1. Att inte utmana mig själv. Jag faller alltid alltid i fällan och sen tappar jag intresset.
  2. Att sluta vara prestationsdriven i mitt läsandet. 
  3. Att komma ihåg att läsa för att det är roligt (applicerbart på allt i livet. Faktiskt. Minnas varför jag vill göra saker. Jag har en tendens att glömma ibland).
  4. Att tillåta mig själv att bara läsa roliga böcker.
  5. Att inse att det finns böcker i min bokhylla jag faktiskt aldrig kommer läsa, och därför borde rensa ut - och sen göra just det. Rensa ut alltså.
  6. Att underhålla engelskan som jag övat upp så himla bra under den här terminen.

Du kanske också gillar

8 kommentarer

  1. Jag skriver också under på punkt nummer 2 och 3!

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra lista. .Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Det där med prestationsdriven får jag också påminna mig själv om...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså gud, det är så himla lätt att glömma bort, tycket jag. Speciellt när jag bloggar också, och läser andra bokbloggar. Det blir liksom mer ett "tävlingsmoment" då.

      Radera
  4. Jag har rensat ut lite och hoppas rena ut lite fler under 2015 men framför allt läsa många hyllvärmare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att det här kommer bli ett hyllvärmarår, speciellt med tanke på hur skral vårutgivningen såg ut.

      Radera

Instagram

Populära inlägg