Sånt som hetsar upp en musik/statistik-älskare alldeles för mycket

20:05

SPOTIFY HAR SLÄPPT ÅRSSTATSEN!!!

Ja, det här är så viktigt att jag måste skriva om det på min BOKblogg. Om du inte har hittat dit själv än, så går det att hitta allt här. Det mest upphetsande är förstås att det går att göra en spellista med sina 100 mest lyssnade låtar under året. KUL! Jag lyssnar på min lista nu och slås av HUR BRA MUSIKSMAK JAG HAR. Det här är mina tio mest lyssnade låtar tydligen (gillar att jag har två Belle & Sebastian i topp 5!):

Och såhär låter min topp 100. Väldigt mycket Belle & Sebastian, Shins, Pretty Reckless, Veronica Maggio och Black Keys. Jag är dock lite förvånad över att inte en enda Smiths-låt lyckades leta sig in på den här listan?! Av mina HUNDRA mest lyssnade var inte EN ENDA en Smiths. Bättring på det till nästa år.

Kan inte ni dela era i kommentarsfältet? Vore superkul att höra vad ni lyssnat mest på under året! (Och ja, alla har vi guilty pleasures som är svindåliga och jättepinsamma men som vi spelar sönder. Så ingen skäms och ingen är dålig!)

Du kanske också gillar

10 kommentarer

  1. Tycker det låter så roligt! Men båda länkarna är till din topp 100 lista? Eller det kanske var meningen? Men skulle du i så fall kunna länka till hur man ser sin statistik - för jag vill se det!!

    SvaraRadera
  2. Vart hittar man den någonstans? För jag kan inte hitta det :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag uppdaterar länken aaaaaalldeles snart! Klant-Anna blev lite för ivrig.

      Radera
    2. Jag hann inte fixa det innan jag gick, men här är rätt länk: https://www.spotify-yearinmusic.com

      Radera
  3. va roligt ! håller med dig om att musikstatistik är otroligt intressant o roligt ! här är länken till min lista. blev mycket förvånad att se vissa låtar som jag trott att jag endast lyssnat på ensiffriga gånger. Men vad glad man blir av sin egen toplista !

    http://open.spotify.com/user/liizalainen/playlist/7sYoPyDSJ8b5KEINFzVC5t

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vi hade några samma! Typ Fever med Black Keys och Ain't it fun med Paramore! Kul :)

      Radera
  4. Så här ser min lista ut - blev faktiskt förvånad själv, tills jag insåg att jag nästan alltid lyssnar på country när jag lagar mat för att det liksom passar, speciellt när jag lagar brunch på söndagar. Däremot är det ju nästan uteslutande metal och hardcore på bussen till och från jobbet. Men i övrigt saknar jag vissa låtar på listan, vet inte varför de inte räknas när last.fm gör det... Och jazzen? Vart tog den vägen? Litar alltså inte på listan fullt ut, men hyfsat trovärdigt i alla fall.

    http://open.spotify.com/user/hellosloth/playlist/2to31agK9OD2WWm2j7dkUg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kent. Du har fan KENT PÅ DIN LISTA. Är mycket tveksam.

      Radera
    2. Fattar inte hur den smugit sig in där. Det är inte ens en av de Kent-låtar som ligger först på den skivan (jag kollade) så jag fattar verkligen inte ett dugg.

      Radera

Instagram

Populära inlägg