Lite lägesuppdatering + 20 snabba

07:33

Jag kan ju börja den här veckan med att tala om vad det var jag pysslade med förra tisdagen - ni som följer mig på instagram vet redan det här. I fredags skrev jag på anställningsavtal för att jobba på SF-bokhandeln fram till jul! Sjuk peppigt! Jobbade där tisdag, torsdag, fredag förra veckan och jag vill helst aldrig gå hem. Trivs LÖJLIGT bra med att ställa upp böcker på hyllorna och prata med folk och svara på frågor. Är helt utmattad med träningsvärk i benen när jag kommer hem, men har så sjukt kul att det är värt det hundra gånger om. Kommer jobba tre dagar i veckan. Fast risken är att jag kommer gå back på det här jobbet... Hittar nya böcker jag vill ha ungefär var tionde minut.

Och, för att få lite mer bloggrelaterat: Den här postade Enligt O för ett tag sedan, och jag svarar:

  1. Augustpriset eller Nobelpriset?Helst vill jag svara inget, för jag är tycker inte att en ska hålla på och värdera litteratur på det här sättet. Men om jag måste välja blir det Augustpriset.
  2. Malala Yousafzai eller Patrick Modiano?
  3. Hungerspelen eller Hobbit?
    Tyckte att Hobbit var ok. Inte fantastisk, men ok.
  4. Horace Engdahl eller Peter Englund?
    Ehm, vet inte?
  5. Snö eller regn?
    Hm, snö är ok när det ligger på marken. Men jag älskar när det regnar!
  6. Lussekatter eller pepparkakor?
    I teorin föredrar jag lussekatter - i praktiken pepparkakor. Lussekatter är i 99% av fallen antingen torra eller har för lite saffransmak. Därför är pepparkakor nästan alltid bättre. Men jakten på de perfekta lussekatterna fortsätter!
  7. Dystopi eller feelgood?
    Gillar inte feelgood så mycket. Vill inte ha böcker jag mår bra av. Vill ha böcker som underhåller och får mig att tänka = dystopier.
  8. Lars Kepler eller Camilla Läckberg?Läser inte deckare.
  9. Amaryllis eller hyacint?
    För visst är det hyacinterna som luktar gott? Jag är en doftperson, så jag gillar när saker luktar gott.
  10. Pappersbok eller e-bok?
    Motivering.
  11. Biografi eller memoar? 
    Hm, läser nog ingetdera.
  12. Mia Skäringer eller Lena Dunham?
    Har dålig koll på båda...
  13. Glögg eller julmust?
  14. Fredrik Backman eller Lena Andersson?
  15. Tegelstenar eller tunnisar?Alltså, egentligen avskyr jag ju tegelstenar, men om jag var tvungen att läsa antingen bara tegelstenar ELLER bara tunnisar skulle jag givetvis välja tegelstenar. Verkar ju astråkigt att bara läsa tunnisar.
  16. Film eller tv-serie?
    Kommer och går lite i perioder det där. Just nu är jag inte inne i någon serie-period (okej, är inte inne i en filmperiod heller. Är inne i en musikperiod. Min drug of choice atm).
  17. Netflix eller HBO?
  18. En i taget eller slalomläsning?
  19. Skratt eller gråt?
  20. Julafton eller nyårsafton?
    Har så mycket dåliga ungdomsminnen av för fulla nyårsaftnar för att kunna välja det. Eller alltså, det är egentligen samma som med lussekatter. Nyårsaftnar är alltid bättre i idén än i själva utförandet. Det blir aldrig lika bra på riktigt som en planerar.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg