HUR?!

08:15

Okej, idag tänker jag vara sådär ytlig igen och prata om OMSLAG. Ni har säkert inte missat att Goodreads korar 2014 års finaste YA-böcker. Efter att ha kastat en blick på listan undrar jag: Hur kan 90% av böckerna på topp 100 ha hamnat på TOPP HUNDRA?! Alltså har folk verkligen ingen smak? Tahereh Mafis Ignite Me ligger just nu FÖRST. Alltså nej. Bara nej. City of Heavenly Fire ligger också högt upp, och den tycker jag personligen inte ens borde ha lämnat idéstadiet. Eller okej, det kanske kunde ha fått lämna idéstadiet, men i den här versionen borde det verkligen inte ha tryckts på en bok och sen sålts. Jag säger bara.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Hehe jag har också funderat många gånger på om det är folk eller mig det är fel på när det gäller böcker ;)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg