20 snabba om julen

14:04

Hallå jag skulle ju inte blogga?! Men nu har jag sett den här på några ställen så jag gör väl den jag med då. Från enligt O från början!


Innan jag börjar listan vill jag bara säga det här: Till alla ni som 1. Kör bil i 20 km i timmen för att ni inte satt på vinterdäcken än, trots att vi inte fick snö förrän den 27 december, eller 2. Efter att ni stått en kvart i kö i julhandeln ställer er och FÖR ÖVER PENGAR MELLAN ERA KONTON framme vid kassan (alt pratar i telefon) medan kassörskan (jag) får stå och vänta: AVGÅ. NI HAR HAFT ALL TID I VÄRLDEN PÅ ER. JAG TÄNKER INTE VARA TREVLIG OCH NI FÅR INTE ETT STÄMPELKORT.

Och jag vill även säga det här: JAG HAR LÄST UT EN BOK. Min första i december. Heja mig, woopwopp!

Tomten eller Grinchen? Jag har alltid haft lite svårt för Grinchen... Kanske för att jag bara sett filmen och även har jättesvårt för Jim Carrey.

knäck eller ischoklad? Ryser av tanken på ischoklad. Har dock inte gjort något eget julgodis i år, vilket känns jävligt skönt. Var på gymmet idag istället.

lussekatt eller pepparkaka? Gillar konceptet pepparkaka, och gillar pepparkakssmak på annat. Just pepparkakor däremot... nä.

Karl-Bertil eller Kalle? Det här sa jag till min sambo när Kalle var slut: "ÄNTLIGEN!". Hoppas jag får fixa med maten nästa år istället för att pina mig igenom det.

marsipangris eller julskinka? Fast utan gris.

julmord eller julmys?

boken eller filmen?

hundöra eller bokmärke?

morgonpigg eller nattuggla? Nätter alltså <3 Har dock gillat att gå upp tidigt för att se julkalendern nu i december, och sen läsa/duscha/blogga en stund. Supermysigt!

julmust eller glögg?

Downton eller Bullerbyn?

Ove eller Obi-Wan? Detta borde vara en icke-fråga. I alla fall i min lista. Mer Star Wars åt folket! mvh hon-med-SW-tatuering.

Gina eller Arne?

Modig eller Fröken Friman? Har fortfarande inte sett Fröken Friman...

ljudbok eller e-bok?

regn eller snö? Tycker om regn på hösten, men snö är finare att titta på!

Håkan Hellström eller Bruce Springsteen? Alla gånger.

kokbok eller bakbok? Älskar att laga mat och att bläddra i kokböcker/mattidningar. Har alltid något sånt liggande på köksbordet så jag kan läsa medan jag äter. Just nu är det Ännu mera vego av Lisa Bjärbo och Sara Ask.

en i taget eller slalomläsning? För det mesta.

amaryllis eller hyacint? Inget. Jag är hopplös på att hålla växter vid liv, så jag kan bara ha garderobsblommor och annat sånt som klarar sig utan vatten maximal tid.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. nattuggla. och aldrig i livet ett hundöra. gillar knäck, men har inte ätit en enda i jul.
    men jag har redovisat Kaosutmaningen här: http://mrscalloway.blogspot.se/2015/12/kaosutmaning-2015-redovisning.html. gott nytt år!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg