Den här veckan + helgläsning och lite sånt

08:58

Den här veckan blev betydligt mindre stressig än vad jag hade tänkt mig - kanske mest tack vare mina ensammornar när jag kunnat hänga i soffan en timme och göra vad jag vill. Även om vissa saker inte gått som jag velat så har det varit en himla bra vecka (till exempel ser det ut som att jag kommer behöva dumpa mitt svinbra uppsatsämne för att det inte finns tillräckligt med material). Trivs så bra i mina sociala sammanhang just nu och är helt nykär i Victor som ger mig fjärilar i magen. Känns absurt att jag oroade mig så mycket i början av terminen för om mina klasskompisar skulle gilla mig eller inte, för det känns faktiskt inte som att de hatar mig. Njuter så otroligt mycket av känslan att höra till just nu.

Men veckans höjdpunkt (förutom Cleo i julkalendern) var detta: Sångaren i bandet vi såg igår började spelningen med att meddela att han var sjuk och behövde lite hjälp att komma igång. Efter det spenderade han kanske totalt 7 minuter av den 1,5 h långa konserten på scenen (för att sjunga för trummisen som fyllde år + sista låten). Ok, plus typ 3 minuter på ett vingligt barbord för att hålla ett tal om solidaritet eller något. I övrigt bad han publik hämta hans öl på scenen.

Läsningen har dock gått sent i veckan, har kommit ett par hundra sidor till på Illuminae och läst Suicide Squad (alltså!!!!) och börjat på The Wicked and the Divine. Är fortfarande trött och lyssnar hellre på musik och spelar mobilspel än läser... Har börjat lyssna på Mårten Sandéns Skorstensjul som går som ljudboksjulkalendersföljetong i DN! Tror det kan blir bra, men tycker att kapitlen är liiiite för korta.

Nej, hörni, nu ska jag dra på mig en struken skjorta och bege mig till frisören! Vad har ni gjort i veckan?

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Hittade inte Skorstensjul hur jag en sökte så tusen tack för länken! Ska bli mys att lyssna ikapp :) hemma läser vi förra årets adventskalenderbok, God jul, Lilla lök och den har också HEMSKT korta kapitel. Tycker om att hela familjen samlas iallafall en gång om dagen och lla fokuserar på samma sak :') Annars är den väldigt bra, hittills.

    Och ja, CLEO!!! Åh. Enda saken jag kan klaga på med julkalendern är att avsnitten är så KORTA ... vill ju ha mer. Väldigt mysigt med julkalendrar, ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt! Alltså ser så fram emot tredje Historieätarna-säsongen... Gudars. Önskar också att Cleo var med i exakt varje avsnitt. Cleo borde få en egen serie.

      Radera

Instagram

Populära inlägg