Titta! ↓

09:50


Eftersom bilden på mina nya muminmuggar blev så populär på instagram så visar jag väl upp dem här också! De tre till vänster på bilden (Sniff, Kärlek och Mumin på äventyr) är nya. Råddjuret är gammalt. Dessutom har jag råkat (hrm) klicka hem även Dvala och Ögonblick på stranden. Min tanke: De kommer ju ändå bara bli dyrare och dyrare att få tag på, så lika bra jag köper på en gång...

Annat trevligt: Min chef ringde till mig igår och meddelade att hon fixat lite i schemat så att jag kan vara ledig fram till nyår. Det känns typ helt fantastiskt. Hade tänkt åka och träna idag, men har sån magkatarr så jag får nog avvakta lite. Jag har också fått tillbaka läslusten (eller det är väldigt optimistiskt att kalla det för läsLUST. Snarare läsORK). Har inte läst en enda sida på säkert två veckor, men läste ungefär 40 sidor i Illuminae igår. Kanske - nu när jag är ledig - att jag får klart den innan året är slut!

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Det är farligt med muminmuggar. Har 40 stycken nu :D Skåpet är lite fullt :( Fick årets vintermugg i julklapp, den är väldigt fin! Så såklart köpte jag skålen också. Gah! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, alltså jag i våras: "Jag ska bara ha en" *utökar samlingen med 500% under en månad*

      Radera
  2. Älskar muminmuggar! Fick min första i julklapp förra året och sedan dess har min samling vuxit ganska snabbt! Jag tycker att det är så kul att det finns massa olika motiv att samla på och inte bara som i en vanlig servis där det är ett och samma mönster (sedan är ju mumin väldigt gulligt också^^)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men eller hur, och alla är ju så fina också! Eller åtminstone de flesta. Plus en kan ha sina favoriter osv. :) Gillar Kärlek mest just nu. Råddjuret kommer dock alltid vara min favorit för att den var min första.

      Radera
  3. Muminmuggarna är så fina! Äger ingen själv än men är himla sugen på att skaffa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan så en inte vågar börja... Nejmen, en fördel är ju att visst - de är dyra, men så otroligt hållbara. Mitt Råddjur ser fortfarande helt ny ut, trots att den är väldigt välanvänd. Plus perfekt storlek och hemskt fina. Om en är fattig student får en bygga sin samling långsamt :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg