November, December och ett besöksrekord

07:23

1. Jag vill börja december månad med att säga: Alltså tack så sjukt himla mycket. I november var det väldigt många som besökte den här bloggen - så många att det inte bara var den mest välbesökta månaden på hela året, utan också i den här bloggens historia. 3500 personer tittade in här - vilket är en ökning på 40% jämfört med september. Tack tack tack så hemskt mycket. Om jag kunde tacka exakt varje person skulle jag göra det.

2. IDAG BÖRJAR JULKALENDERN HUR PEPP ÄR NI JÄTTEPEPP HOPPAS JAG FÖR DET ÄR JAG FÖR LOTTA LUNDGREN ÄR BÄST!!!!!!!

3. Tycker att det är så himla roligt att jag verkligen börjat läsa mer serier på senaste tiden. Visserligen "bara" två denna månad (Wytches och Through the Woods), men ändå. Så på min TBR för december står följande fyra seriealbum: Bitch Planet vol 1, Suicide Squad vol 1, The Wicked & The Divine vol 1 och Fables vol 2. Så jäkla fett. Hoppas också på att ha tid och ork att fortsätta på Illuminae, men ärligt talat har jag inga större förhoppningar på det. Den lilla lästid jag har är alltför upptagen av Frankfurtskolan, diverse andra vänsterradikala forskare och böcker om 1800-talsk barnlitteratur. Och samtidigt försöker jag förbereda en uppsats... Håhåjaja. Stressen kommer inte minska, och jag har tagit på mig ytterligare en sak som jag måste försöka planera (även om det egentligen inte rör er kommer ni säkert få veta en del om det så fort saker är fastställda och allt sånt!). När jag har korta stunder över är jag insnöad på P3-dokumentärer och att läsa etikettsregler (fråga inte...).

4. Det här har jag i alla fall läst i november:
124. Shiverton Hall (Shiverton Hall #1), Emerald Fennell *
123. An Ember in the Ashes (An Ember in the Ashes #1), Sabaa Tahir *
122. Batman: The Long Halloween, Jeph Loeb & Tim Sale *
121. Through the Woods, Emily Carroll *
120. Wytches vol 1, Scott Snyder, Jock, Matt Hollingsworth & Clem Robins *
119. Gasten (PAX #5), Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson

Totalt: 6 st.
Gillade mest: An Ember in the Ashes
Gillade minst: Wytches eller Through the Woods. Saknade något, men med Wytches hoppas jag på nästa del.
Största överraskning: An Ember in the Ashes. Hade väldigt liten tilltro till denna bok, men den visade sig vara riktigt bra.
Största besvikelse: Through the Woods kanske? Alltså tråkigt att berättelserna inte var lika bra som bilderna...

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. MAGDALENA RIBBING FOR PRESIDENT!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar Magdalena Ribbing. Är dock ute efter ganska specifika frågor och hittar inte jättemycket av henne i just dessa frågor. Men så har jag inte googlat just den saken + hennes namn heller.

      Radera
  2. Men grattis till besöksrekord! :DDD Hur håller du förresten koll på hur många personer som kikar in? För på bloggers egna ser man ju bara sidvisningar men det kanske går att ställa in eller använder du något helt annat? :)

    Och JAAAA - SÅ HIMLA TAGGAD PÅ JULKALENDERN SKA GÅ OCH SE DEN NU!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg