Top Ten Best Books I Read In 2015

07:16

Alltså vad är det med folk och att summera året innan året är slut? I och för sig tror jag väl inte att jag innan året är slut kommer hinna läsa något som revolutionerar hela årsläsningen, men ändåååå. Det FINNS tid. Kanske visar sig Bitch Planet vara det bästa jag läst på år och dar? Eller Illuminae? Meeen, i alla fall. Veckans Top Ten Tuesday är alltså på temat årets bästa läsningar. Eftersom jag har en lista jag uppdaterar då och då under året så blir det i princip bara copypaste.

Himlen börjar här, Jandy Nelson
Jag ger dig solen, Jandy Nelson
Percy Jackson, Rick Riordan
Dagboksanteckningar från ett källarhål, David Wiberg
Konsten att ha sjukt låga förväntningar, Åsa Asptjärn
Manifest för hopplösa, Åsa Asptjärn
The Sleeper and the Spindle, Neil Gaiman & Chris Riddell
Mistborn: The Final Empire, Brandon Sanderson
Eleanor & Park, Rainbow Rowell


Sen har jag ju plats för en till, och det börjar mer och mer luta åt An Ember in the Ashes av Sabaa Tahir.

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Jag fattar inte heller. Slutar folk att läsa i mitten av december eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I och för sig har jag typ slutat läsa för att jag är så trött hela tiden... Men ändå.

      Radera
  2. Jag kommer köra någon slags nedräkning sista veckan men det är för att jag åker bort sista veckan och kör tidsinställda inlägg. Så även om jag mot all förmodan läser något totalt mindblowing där hamnar det ändå inte på bloggen, så då får den vänta till nästa år. Nästan vad som hände med Jandy Nelson förra årsskiftet. :-) Men en lista redan nu? Näe.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg