ÅRSSTATSEN ÄR HÄR!!!!!

20:00

Jag oh:ade förra året över Spotifys "Year in music"-stats en kan få i början på december. Och årets är här! Min sambo kan intyga att jag just STUDSADE i soffan. Alltså tycker det här är orimligt kul. Och jag hade väl gissat lite hur listan över artister skulle se ut, och well, det var inte speciellt svåruträknat. Jag har ju lite koll vad jag lyssnar på liksom. Såhär såg det ut:


I till exempel det här inlägget förutsåg jag både att Foo Fighters skulle toppa och att The Bronx och RHCP skulle komma in på listan. Woop! Dessutom var ju Belle & Sebastian på min tio-i-topp förra året också.

Mina bästa album har tydligen varit: 1. A Fever You Can't Sweat Out (Panic! At the Disco) 2. The Bronx (II) (The Bronx) 3. Chinese Fountain (The Growlers) 4. Royal Blood (Royal Blood) 5. Sonic Highways (Foo Fighters).

Och som förra året: Här är min 100 topp. Länka gärna era här under! Tycker det är kul att se vad ni lyssnat på under året! Och ytterligare en grej: Citat från förra årets inlägg: "Jag är dock lite förvånad över att inte en enda Smiths-låt lyckades leta sig in på den här listan?! Av mina HUNDRA mest lyssnade var inte EN ENDA en Smiths. Bättring på det till nästa år." Detta år: Tre stycken!

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Ska kika imorgon men kan absolut länka alltid lika kul samt att man får lite nya låttips :) men länkar nog från min privata blogg då 😄

    SvaraRadera
  2. Lite förvånad över P!AITD, men annars kunde jag också räknat ut din lista med lillfingret :)

    Hur får du ut top 100-listan, hittar inte det nånstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det var lite krångligt, fick visa Victor också. När du är inne på sidan för topp 5 låtar finns det en knapp där det står något om "fler populära låtar". Klicka på den så kommer listan upp!

      Är faktiskt lite förvånad över P!ATD jag med, med tanke på att de ändå bara gjort en bra platta och resten är rätt dåligt. Men så toppar ju den bra plattan listan över mina mest lyssnade album också.

      Alltså två band på den här listan är ju 99% ditt fel. Hur känns det?

      Radera
    2. Som mina värmländska vänner hade sagt: "dä' känns rätt gött faktiskt!"

      Här är min lista förresten. Den kan sammanfattas med "Antingen spelar man snabbt eller så spelar man banjo".

      https://play.spotify.com/user/hellosloth/playlist/0P14ZHT2qz7w9fuNj21Pn2

      Ok, det finns några undantag men i stort sett så funkar beskrivningen.

      Radera
  3. Så äntligen kan jag dela med mig av årsstatistiken /Lena (Bokprinsessorna)

    http://thisismyphotostory.blogg.se/2015/december/mitt-spotify-ar-2.html

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg