Dina favoriter-tag

08:25

Jag har varit jättedålig på att läsa bloggar på senaste tiden, det är en sån grej som liksom försvinner i min prioritering just nu... Därför missade jag totalt att Cecilia taggat mig att göra den här taggen?! Vet att Nelly har taggat mig ett par gånger också, det kommer Nelly!

Eftersom jag börjat gå upp och titta på julkalendern har jag helt plötsligt massor av tid på morgonen. Brukar gå hemifrån vid 8:45, vilket betyder att jag har 1h 15min på mig att klä på mig och göra lite vad jag vill sen = perfekt bloggtid. Det firar vi (obviously) med dubbla inlägg idag!

Favoritförfattare:
1. Marie Lu

2. Joyce Carol Oates
3. John Ajvide Lindqvist
4. Lauren Oliver
5. Rick Riordan

Favoritgodis:
1. Turkisk peppar
2. Bra lakritskolor, inte de som ligger lösa utan papper i lösvikten...
3. Lindt Hello Popcorn (= dope. Älskar den)
4. Sånna kulor med lakrits-choklad-lakrits. Alltså lakritsbit inuti, choklad utanpå och sen rullade i lakritspulver.
5. Hmmmm, kanske sådana små sura meloner? Sådana halvmåneformade rosa ni vet...

Favoritdricka:
1. Te, helst kardemumma, Russian Earl Grey eller Earl Grey
2. Sojalatte med vanilj på Espresso House
3. Kaffe
4. Bra öl (tex Laguntias PA)
5. ...mojitos?!

Favoritkaraktärer:
1. Just nu, pga just läst Suicide Squad är jag jättesåld på Harley Quinn. 
3. Hermione Granger
4. Katniss Everdeen
5. June (Legend) (Egentligen vill jag säga Day, men måste säga June pga bad ass och kvinnliga förebilder osv)

Favorit tv-serie:
1. BONES!!!!
2. Orange is the New Black
3. Historieätarna <3
4. Sense8
5. Alltså shit vad jag har svårt att komma på favoriter?! Men säger Jessica Jones pga tittar på det nu och Krysten Ritter är bäst och David Tennant får spela min obehagligaste villain ever.

Samlar på:
Typ inget?

Favoritresemål:
1. Barcelona
2. Berlin
3. ...alltså det är ju typ där jag varit på senaste tiden? Och älskat båda två! Eller alltså, räknas Malmö? Är officiellt kär i Malmö.

Drömresemål:
1. Kalifornien
2. Vietnam
3. Mexico
4. Australien
5. Marrakech
(Är superinsnöad på att googla vietnamesisk och mexikansk mat atm, såatteh... Men tror det överlag är rätt trendigt just nu)

Göra på en lördagskväll:
1. Äter chips och tittar på film med hela familjen (jag Katniss Victor) samlade i soffan
2. Äter hamburgare och dricka öl med en kompis
3. Kramas med världens bästa person (Victor)
4. Kramas med världens bästa katt (Katniss)
5. Dricker finöl

Favoritklädesplagg:
Älskar att det är... svalare ute, för då kan jag gå klädd som jag vill. Det här är min uniform för tillfället: Skjorta, stickad tröja/kofta, svarta/grå smala jeans och bruna Martens. Typ såhär. Fast med skor alltså.

Favoritmat:
1. Typ vad som helst med sötpotatis???
2. Sushi
3. Sötpotatis och guacamole
4. Vegburgaren på Surf Shack i Malmö
5. Vadfan, vegburgare överhuvudtaget.

Var läser du helst:
1. På (långfärds)tåg
2. Hemma i soffan eller fåtöljen

Olater:
Köper för mycket kaffe på Espresso House...

Saker du är bra på:
1. Laga mat
2. Mitt jobb
3. Enligt Victors mamma: Ta selfies (det är också en skill!!! "Hur kan du ta så bra selfies? Alla andra tycker jag alltid har en stor näsa eller ser helt skeva ut eller något, men du är alltid snygg på dina selfies!" Går att se på instagram, svartlava heter jag där!)
4. Kanske maktanalyser i litteratur?
5. Spela piano

Favoribloggar:
Det här blev jag av okänd anledning jättestressad av att svara på, så det gör jag inte. Men jag kan tagga Nelly, eftersom jag aldrig annars får chansen att tagga tillbaka! (Och ja, alltså hon är ju en av mina favoritbloggare, så helt off är det ju inte)

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Men va?? Hade ingen aning om att du spelar piano! Superkul. Förstår förövrigt inte hur någon KAN spela piano, för när jag försöker börjar bägge händer alltid gå i samma takt tillslut och blanda bort sig och spela olika ..?! Men någon gång i mitt liv SKA jag lära mig och ta lektioner! Och jaaa SÖTPOTATIS FOR THE WIN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har spelat sen jag var fem år gammal också... Lättast är ju att börja med att öva en hand i taget och sedan göra lättare grejer som att spela melodi i höger hand med bastoner i vänsterhanden för att öva upp. :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg