Top Ten Books I Wouldn't Mind Santa Leaving Under My Tree This Year

07:30

Den här veckans Top Ten Tuesday handlar om böcker jag önskar få i julklapp. Jag har inte önskat mig speciellt mycket böcker i julklapp, och brukar sällan få några heller (som jag inte önskat mig that is. Tror inte att någon vågar köpa böcker åt mig om jag inte explicit önskat dem). Jag har faktiskt bara önskat mig en enda bok i år, och det är den illustrerade varianten av Harry Potter och de vises sten (ja, jag har önskat mig den på svenska! Jag planerar helt enkelt för framtiden och tänker att om jag har den på engelska kan jag inte läsa den med mina framtida barn). I övrigt har jag önskat mig: 1. En Fox in the Snow-tröja. 2. En morgonrock. 3. Färdiga hemtentor. 4. Att få gå vilse i minigränder och dricka öl hela nätterna.

Men det här är böcker jag funderar på att köpa till mig själv i julklapp (fick min lön igår. Ojojoj):

1. Den här samlingsutgåvan av His Dark Materials av Philip Pullman. Är jättesugen på att läsa om dessa, men har de bara på svenska (och första delen är dessutom utlånad till min lillasyster). Okej översättning förvisso, men vill hellre läsa om på engelska. (Ok, skrev själva inlägget i måndags morse, och när det här publiceras har jag... well, redan köpt en till mig)



2. The Song of the Lioness-serien av Tamora Pierce. Började läsa denna när jag var ca 11-12 men läste aldrig klart hela serien. Min brevvän skrev om Tamora Pierce i veckan och då blev jag sugen på att faktiskt läsa hela den här serien.

3. Suicide Squad vol 2: Basilisk Rising.

4. Lumberjanes vol 2: Friendship to the Max.

5. The Marvels - Brian Selznick. Alltså den här är så himla fin och så orimligt sugen på den... *sitter med fingret över köp-knappen* Här finns en boktrailer och här finns en video där den visas upp. Eeeeeh, kan just ha beställt den här från Adlibris. Om en anger rabattkoden "JUL2015" får en 10% rabatt också. Sååååå.

6. The Wishing Spell - Chris Colfer. Har varit sugen på den här ett bra tag nu alltså...

7. En Hunger Games-box. Läget är väl ungefär samma med dessa som med His Dark Materials. Vill läsa om, men har bara på svenska och nu vill jag läsa på engelska.

Hm, sen vet jag inte om det är något mer speciellt som jag är jättesugen på. Det skulle väl i så fall vara fortsättningen på Jessica Jones.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg