December

10:54

December har varit fullproppat med uppsatsskrivande. Det har förstås varit väldigt roligt, men har tagit mycket tid från min lästid. Framför allt har det tagit av min läslust. När jag kunnat har jag hellre valt att lyssna på P3-dokumentär istället för att läsa (HJÄLP! Alla P3-dokumentärer jag vill lyssna på börjar ta slut! What to do?!). Men jullovet har i alla fall bjudit på både lästid och läsork!

Här är de böcker jag läste i december:

107. Onda flickor, Alex Marwood *
106. Bröderna Lejonhjärta, Astrid Lindgren
105. Mio, min Mio, Astrid Lindgren
104. The Forest of Hands and Teeth, Carrie Ryan (omläsning)
103. Stad av aska, Cassandra Clare
102. Liten parlör för älskande, David Levithan

Totalt: 6 böcker.
Bästa bok: Mio, min Mio eller Bröderna Lejonhjärta! Läste aldrig dessa när jag var liten, och är faktiskt fruktansvärt positivt överraskad! Jag har alltid sett Astrid Lindgren som lite torr, men hon skulle absolut kunna bli en utav mina favoritförfattare.
Sämsta bok: The Forest of Hands and Teeth, bara för att jag närläst den, och den inte håller för en genusläsning..
Största överraskning: Ond flickor. Den var verkligen inte alls vad jag hade väntat mig. När jag började läsa och insåg det blev jag jättebesviken, men blev sen överraskad när den faktiskt visade sig vara rätt spännande ändå!
Största besvikelse: The Forest of Hands and Teeth, av ovan nämnda anledning. Mitt helhetsintryck av den här boken är förstört. Blir så arg. När jag har skrivit klart uppsatsen tänkte jag gå in mer på vad jag tycker om den här boken efter att ha skrivit en uppsats om den. Tills vidare får ni hålla till godo med den recension jag skrev när jag läste den första gången.

Så var det det här hyllvärmarprojektet. Mer om hur det ska gå till kan ni läsa här, där ni också kan se hur det går för mig.

Januaris hyllvärmare:

1. Sweeney Todd – den här har stått i min bokhylla sen en körresa när jag gick i nian. Vilket är så många år sedan att jag inte ens orkar räkna. Blev återigen pepp på att läsa den efter att ha sett musikalen på Stadsteatern.
2. Agnes Cecilia – tv-serien tyckte jag var sjukt läskig när jag var liten, men jag har faktiskt aldrig läst boken. Tror att jag ägt den sedan 2010 eller 2011. Dags att läsa med andra ord.
3. Black Beauty – det här är en Penguin Threads-klassiker som jag fyndade på bokmässan 2012. Den har stått på min att läsa-hylla ett tag nu, så det kanske är dags att sätta igång?
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg