Dag 01 – Bästa boken du läste förra året

09:13

Jag tycker att det är jättejättesvårt att jämför böcker med varandra och värdera vilken som liksom faktiskt VAR BÄST. Jag läste dessutom en himla massa bra böcker under 2013. För att se min lista med de allra, allra bästaste böckerna kan ni kika in här. För att få veta vilken jag ändå föredrog framför alla andra kan ni fortsätta läsa.

Den allra, allraste bästaste bästa boken jag läste under 2013 var Den skarpa eggen. Jag önskar intensivt att jag hade den här boken oläst, men sånt går ju aldrig att ta tillbaka. Jag tycker förstås att hela serien är fullständigt fantastisk, men Den skarpa eggen är nog min favorit ändå.

Alltså, ni vet när en tittar upp från en bok och helt plötsligt fryser och måste kippa efter andan? En har kommit in i någon sorts speciell andning och andas någon speciell luft som bara finns i boken, och när en slutar måste en ställa om sig. Och tydligen är det kallt i rummet, men boken gör allt varmt, och därför fryser en inte förrän en lägger bort boken. Vet ni vad jag menar? Det ger den här boken mig.

Vilken var den bästa boken du läste under 2013?

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg