Som ett trassligt garnnystan

09:30

Ungefär så känns min hjärna just nu. Idag (!!!!!!!) ska jag lämna in min uppsats (!!!!!!!!!!!!). (Skriver om The Forest of Hands and Teeth om någon missat)

Saker jag kom på igår:
1. Jag behöver en bok som jag missat att jag behövde. Hon skriver skiiiiiiitbra om manliga vs kvinnliga egenskaper i barnlitteratur, och jag har totalt missat den här boken, men behöver den för att underbygga min analys. Ska idag gå till ett bibliotek som har den som referenslitteratur, så det fixar sig.

2. Jag har citerat en annan person än den jag trodde. Trodde det var Harry som sa en sak, men det visade sig vara Jed. Vilket stör min analys rätt så mycket, men inte mer än att jag får skriva om en eller ett par stycken.

3. JAG GILLAR MARY. Jag har gått från att tycka att boken är subversiv till att vara skitdålig jäkla genusslentriamsmörja till att kanske vara lite subversiv. För Mary får vara svag, kvinnlig, totalt icke-rationell, känslostyrd och beroende av andra MEN OCKSÅ aktiv och egocentrerad (eller alltså, tycker hon är jävligt störig också och hade inte velat vara kompis med henne).

Och nu ska jag dö lite och låta bli att ångest-spela Jelly Splash i sängen utan istället skriva klart (KLART!!!!) min B-uppsats. Någon gång senare i veckan tänker jag skriva lite mer djupgående om min analys av den här boken. Eller kanske nästa vecka. Måste bara få ihop det lite mer begripligt, och vill att det ska vara mer liksom bloggigt än akademiskt.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Fatta den sköna känslan det kommer att vara att lämna in! :D Heja heja sista spurten nu!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg