Nu har jag äntligen slutat sträva mot moderniteten

10:51

Jag har länge varit tvärmotståndare till e-böcker. Totalvägrat. Men så ville Cissi sälja sin Letto, och för 350:- kronor inklusive frakt tänkte jag att det kanske faktiskt är värt att prova en läsplatta. Nu har jag fått hem den, och har laddat in min första e-bok. Jag orimligt glad med tanke på att jag varit en sån stark e-boksmotståndare. Men det känns som att jag kanske kommer kunna trivas med e-böcker nu när jag har en ordentlig platta att läsa på.

Första boken blev Kristian Gidlunds Vägsjäl som är ett recex från Forum. Läste för övrigt förordet bara för att testa lite. På sidan fem (alltså fem i e-boken) började jag gråta. Länge det höll då.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Jag har inte lärt mig att trivas så bra med min läsplatta än, tyvärr :/
    Men boken du valde är bra i alla fall! Hemsk men bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar den faktiskt! Speciellt när jag äter. Var så himla jobbigt förut att alltid behöva ställa en ljuslykta eller något på sidan för att boken skulle hålla sig uppe och inte stängas igen. Nu slipper jag det :)

      Radera
  2. Jag är sjukt förtjust i framförallt surfplattor. Sjukt förtjust i e-böcker. Det enda jag ogillar, tentav hatar, är all krånglande teknik som gör att man (läs: jag) har fått lägga ut en massa pengar på manicker som pajar inom ett år. Men om bara tekniken fungerar som det ska så föredrar jag faktiskt e-böcker FÖRE pappersböcker.

    SvaraRadera
  3. Inser att jag nog måste ge läsplattan en chans någon gång, har dock så svårt för tanken på att inte läsa "riktiga" böcker! Men det kanske bara är en vanesak... :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg