Åtta saker jag gör när jag inte läser

07:38

Okej hörni, det här går inget bra. Jag läser fortfarande inga böcker. Har suttit fast i samma hur länge som helst. Funderar på att växla till något lättare, bara för att få upp ångan liksom. Dessutom börjar den här lässvackan kännas av i bloggandet också - naturligtvis gör ju läsbristen att jag inte direkt får något att blogga om.

Så sånt här pysslar jag med när jag inte läser några böcker:

1. Lyssnar på musik. Kan faktiskt inte komma på något jag gör mer än det här. Just nu växlar jag mellan den här plattan och den här spellistan som är rätt så blandad. Innehåller Makthaverskan, Death From Above, Some Girls och Mando Diao. Vandrar alltså mellan punk, postpunk, indiepop och hardcore. Lite så.

2. Lagar mat, läser om mat, planerar mat. Alltså jag gillade att laga mat förr, men när min sambo började jobba igen är det jag som får stå för matlagningen hemma. Jag är faktiskt rätt nöjd med att vara ensam i köket, så det gör mig inte så mycket. Jag är extremt dålig på matbloggar och att bläddra de kokböcker jag har, men har några himla braiga facebookgrupper (denna och denna), samt tidningen Vego. De senaste veckorna har jag dock mest slängt ihop linsgrytor och sånt på impro. Eftersom det är det roligaste sättet att laga mat på!

3. Dricker kaffe. Är uppe i fyra muggar om dagen nuförtiden (och för bara två år sedan avskydde jag kaffe. Spännande det här med att börja på universitetet). Med sojamjölk. TIPS TIPS TIPS: Undvik Zoegas julkaffe i hela bönor. Det är vidrigare än snabbkaffe. Såvida du inte är rökare. Då kan du kanske uppskatta smaken en får i munnen efteråt, som faktiskt påminner om att typ röka en hel cigarett.

4. Spelar Quizkampen. Heter svartlava där, om någon vill spela med mig!


5. Tittar på Bones. Tacktacktack Netflix för att ni äntligen släppt säsong 8!

6. Löser sudoku och korsord. Har börjat med det här som morgonrutin - att dricka kaffe och lösa kryssidan i DN. Märkte hur jag blev sjukt mycket effektivare och bättre på att lösa både och på bara några dagar, så tror jag ska fortsätta med det här! Victor (dvs min sambo) sa att min mentala ålder plussades på med 30 år när jag började med det, men det skiter jag i.

7. Spelar gitarr. Betar mig igenom allt från She & Him till Nirvana. Har konstant varma och ömma fingertoppar som börjar bli deformerade och blanka. Jag gillar det!

Den sista punkten är dedikerad till David som tycker att min blogg är falsk marknadsföring:
8. Är en sadistisk jävel som plågar andra med att spela ABBA för dem. Eh, inga kommentarer på den (är du nöjd nu?).
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg