Top Ten Books On My Winter TBR

08:01

Först av allt vill jag börja det här inlägget med att säga grattis till bloggen, som fyller 1000 inlägg med det här inlägget (fattar ni att jag alltså har skrivit och postat 1000 inlägg? Fattar ni vilken tid det här måste ha tagit?).

Nåja, åter till veckans Top Ten Tuesday. Det är vinterns TBR-pile som står på schemat idag. På grund av att jag har lässvackat hela november och lite till har jag typ ingen aning om vad jag vill läsa och sånt. Så när jag började skriva det här i söndags fick jag helt enkelt ställa mig framför bokhyllan och känna lite på böckerna (eftersom det är så jag väljer vad jag vill läsa) och avgöra vilka böcker som ger mig en bra känsla. Jag har faktiskt extremt lite nya recex hemma (har inte beställt ett enda recex på jättelänge, vad är det här? Börjar jag bli sjuk?) (skriver nya eftersom jag har jättemånga äldre recex som aldrig blivit lästa. Räknade för ett tag sedan, och well... det var inte ok), så jag får väl försöka beta av böcker i min bokhylla helt enkelt. Just nu har jag dock få böcker jag verkligen, verkligen VILL läsa, så därför lyckades jag inte heller fylla ut hela den här listan. Men vad sjutton, nu ska jag sluta babbla och komma till listan istället.

1. En julsaga - Charles Dickens
Den här fick jag ett obeställt recex av från Modernista, och tänkte att "visst, jag kan läsa den". Nu är det ju typ det enda juliga olästa jag har i min bokhylla, så då får det väl bli julläsningen då!

2. Kanske är det allt du behöver veta - E. Lockhart
Kanske är det allt du behöver veta har stått i min bokhylla sedan jag fick den på Lavender Lits lanseringsfest i mitten på oktober. Men ni vet, med rådande lässvacka har knappt några böcker alls blivit lästa och den här står oläst.

3. The Geography of you and me - Jennifer E. Smith
Genom finaste facebookgruppen fick jag åka en sväng till Förlagssystem och plocka på mig recex på utländska böcker som de fått in. Jag roffade åt mig bland annat den här, men har efter det inte varit speciellt pepp. Såg dock att den var med i en av röstningsomgångarna i Goodreads Choice Awards och tänkte att då måste den ju vara bra = åkte en bra bit upp i prioriteringen!

5. Coraline & Other Stories - Neil Gaiman
Jaha, så var det det här med Gaiman. Eftersom jag inte är typen som ger upp (eller åtminstone inte Gaiman), så ligger den här kvar på min TBR-hylla. Förhoppningsvis får den flytta till min läst-hylla någon gång under den här vintern. Förhoppningsvis får den även stå tillsammans med mina bästa böcker.

6. Dash och Lilys utmaningsbok - Rachel Cohn & David Levithan
Ja, jag HAR redan läst den här. Men när Alex läste den blev jag så himla sugen på att läsa om den, så nu kanske jag gör det. Plus perfekt för julstämningen!

Sen finns det ett par böcker som jag hemskt gärna VILL läsa och inte har tillgängliga än, men som jag förmodligen kommer köpa/låna någon gång under vintern (om ingen fin människa ger mig dessa i julklapp). Ehm, om vi antar att vintern sträcker sig till och med februari eller kanske till och med halvvägs in i mars så är det nog rimligt att jag kommer ha råd med det.

7. Untold - Sarah Rees Brennan
Förlåååååt, Modernista, översättningen av första boken är jättebra... Men alltså, det är inte mitt fel att ni ger ut så bra serier där fortsättningarna redan finns på engelska. Jag kommer nog köpa den här på engelska. Det här är alltså fortsättningen på Outtalat.

8. Locke & Key: Keys to the Kingdom - Joe Hill & Gabriel Rodríguez
Om jag vill läsa denna nu? Helst igår? JA.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

9 kommentarer

  1. E. Lockharts bok är ju bara SÅ fantastisk, läste på en sittning förra veckan, kunde inte sluta!
    Geography of you and me var lite småsöt:) Så mkt bra på din lista, mkt att se fram emot där!

    Grattis till 1000 inlägg förresten!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag hoppas också att jag gillar! Behöver verkligen det just nu...

      Tack!

      Radera
  2. Kanske är det allt du behöver veta har jag ju läst och i princip ratat. Det är nästan så att jag hoppas att du inte kommer att gilla den så att jag får med mig någon på min sida! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, åh, så spännande att en säger att den är fantastisk och en ogillar! Vi får väl se, tänkte ta itu med den när jag läst klart De odödligas regler :)

      Radera
  3. Är det ok att jag lägger mig nånstans mitt i? Jag tyckte att den var ok, men fattar inte alls storheten...

    SvaraRadera
  4. Jag tyckte Lockharts bok var jättebra!

    SvaraRadera
  5. Dickens julsaga skrev jag inte upp men det kan ju definitivt bli en omläsning av den till jul också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju inte läst den alls förut, men hoppas jag gillar den!

      Radera
  6. Dash och lilys utmaningsbok ät nog högst upp på min lista i jul ! Låter så otroligt mysig :) och hey, way to go, grattis till 1000 inlägg !

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg