Önskelista

07:58

Jag har svurit rätt mycket över att det redan har börjats julpynta ute på stan och sånt. Tycker åtminstone det går att vänta till det blir december. Nu när det hunnit bli november är det MER okej än i oktober, men jag är ändå skeptisk till att julpynta såhär tidigt.

Nåja, jag får väl acceptera att det ändå ÄR jul snart. Det här blir min första jul som helveggis, så jag är lite pepp på jul just därför. Var pescetarian förra året, så åt sill och allt sånt. Hade egen djuraftonsskinka bara. I år tänkte jag köra all in, med åtminstone ett par "sillar" också. Dessutom hade jag tänkt ge mig själv en iPhone 6 i julklapp (nåja, det blir redan i början av december). God jul mig själv från mig själv liksom.

Men om någon annan som vill uppskatta den här fantastiskt fina personen så är det det här jag önskar mig:

1. Den här muggen. Finns liknande till exempel här.


2. En matchande tesil. Finns till exempel här.


3. Det här skalet till min nya iPhone 6. Hittas här



4. En svart tygkasse jag kan ha när jag lyssnar på arg musik. Alltså jag gillar att matcha tygkassar med det jag lyssnar på, och för tillfället lyssnar jag nästan bara på arg musik. Tycker inte att mina vanliga med Velvet Underground, Keith Richards och Alice i Underlandet är tillräckligt arga. Problemet är väl att jag inte ens själv vet riktigt vad jag vill ha. Skulle kunna tänka mig den här, trots att den inte är svart. Hittas här.


5. The Sims 4. Jag är en Sims-nörd som aldrig riktigt fastnade för trean. Men vill hemskt gärna provspela fyran. Dock är det dyyyyrt och känns som mycket pengar att betala för att prova det, och sen kanske inte gilla det (vilket var vad som hände med trean. Jag köpte det för femhundra fucking spänn och sen gillade jag det inte). Men vill ändåååå spela.

6. Att få åka bort ett tag. Jag älskar Stockholm innerligt, men skulle gärna vilja vara någon annanstans - en helg räcker bra. Typ läsa böcker, hänga med bra person/er, kunna bara göra saker som är roliga utan att samtidigt tänka på att jag måste plocka ur diskmaskinen, dammsuga eller byta lakan. Hade kunnat åka typ varsom, så länge det är tillräckligt långt bort för att jag inte ska tänka på att jag borde vara hemma och göra vettiga saker. Så. Överraska mig.

7. Böcker. Utöver del 1 + 4-6 av Locke & Key så har jag också en jättelång lista på min goodreads. Bland annat önskar jag mig dessa. Tänker inte länka några individuellt, utan alla finns i listan.


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Sims 4 suger rejält, enligt mig och typ alla andra inbitna sims-fans (vilket du säkert läst i Sims uncut-gruppen jag såg nu att du är med i). Tråkigt att du inte tyckte om 3:an, fast gjorde jag inte heller de första gångerna. Nu tycker jag att det är rätt grymt ändå, även om det finns delar från 2:an jag saknar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har sett att många tycker det. Har dock sett många som gillat det också. Jag kommer nog ändå vänta till det blir billigare. Har kollat lite videor och sånt, och jag vet inte riktigt varför, men jag tror jag kommer gilla det mer än trean faktiskt.

      Radera
  2. Tycker också det är lite väl tidigt med julsakerna.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg