Nej, jag blir faktiskt inte en lyckligare och bättre människa av att bara läsa recex

07:59

Hur många olästa recex jag har i bokhyllan? Jättemånga. Vi behöver inte ens räkna. Det är jättemånga, helt enkelt. Hur många böcker jag totalt läst i oktober? 13. Hur många av dessa som varit recex? 2. Om jag känner mig dålig? Inte ett dugg.

Den här månaden har jag inte prioriterat recensionsexemplaren. Svindlande. Blir jag en bättre människa av att läsa de senaste böckerna först? Nej. Blir mitt liv berikat av att jag har koll på vad som ges ut hela himla tiden? Nej. Blir mitt läsande roligare för att jag läser de böcker jag kan få, istället för de böcker jag verkligen vill läsa? NEJ.

I oktober har jag mest läst för att jag vill (om en bortser från de perioder då jag haft ordentliga lässvackor, vilket varit nästan halva oktober. Då har jag läst för att hålla mig vid liv). För att jag älskar att läsa böcker. För att jag älskar bra historier. Inte för att vara först eller för att recensera. Och jag tycker faktiskt att det märkts i både recensioner och övriga blogginlägg. Så jag kanske faktiskt skulle fortsätta med det. Dra ner på recexen och barabara läsa det jag verkligen, VERKLIGEN vill läsa. Okej, kan vi komma ihåg det? Bra. Nu har jag sagt det så att alla andra hört det, så nu måste det bli så.

Vad tänker ni?

(Ja, jag HAR bloggat om ungefär det här tidigare. Läs här.)
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Jag har dragit ner på rec.exen och beställer verkligen bara böcker jag annars skulle köpa! Så kan jag köpa och hinna läsa andra böcker jag vill läsa oxå! :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg