Bokbloggsjerka 7 - 10 november

07:42

Den här veckan har jag varit tillbaka i skolan efter höstlovet. Förutom att jag börjat två nya delkurser skriver jag också hemtenta i fantasykursen (varför, varför, varför har jag så dålig självdisciplin när det kommer till hemtentor? Lovar att jag kommer sitta där med paniken i sista stund). Idag avslutar jag veckan med att gå i skolan 14-17 (tjoho!). Superkul.

Nåja, veckans jerka lyder:

Det börjar lacka mot jul. Hur ser din önskelista ut just nu?


Okej, vi gör såhär, vi tar det helt enkelt från början: Jag hatar inte julen. Inte på något sätt. Tvärtom - jag älskar julen. Det är supermysigt och allt sånt. MEN jag tycker också att julen ska HÅLLA SIG PÅ SIN PLATS. Det vill säga: I december. Att börja julen redan i november - eller OKTOBER! Huvva! - är på tok för tidigt.

Men okej, jag svarar väl på frågan ändå: Jag önskar mig gratis hyra, förhöjt studiebidrag, en resa till Lagunitas Brewery och fred på jorden (och ärligt talat har jag faktiskt planerat en längre önskelista till på måndag. Så ni kan ju kika tillbaka då om ni vill).
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

19 kommentarer

  1. För tre veckor sedan såg jag att en granne satt upp sin adventsljusstake... jag skulle gärna vilja ringa på där och säga ett och annat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neej, fy! Sådär kan de ju inte hålla på. Riktigt dåligt för oss andra som måste stå ut med deras tilltag :(

      Radera
  2. men önskelistan kan man ju börja med. jag tycker också att julen ska hålla sig till julen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hah, tja, det här är ju inte den första önskeliste-förfrågan jag fått i år. Vissa började alltså ännu tidigare...

      Radera
  3. Jag tycker också att det börjas med julgrejer väl tidigt. Till advent räcker bra.

    SvaraRadera
  4. Gratis hyra och fred på jorden var ju toppenönskningar. Skulle kunna stå även på min önskelista :)

    SvaraRadera
  5. Jag njuter gärna av julen i lagom doser under lång tid. Men det året jag var i London i oktober, det var 20 grader varmt och julen var i full gång på Harrods - det var bara för mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud, det förstår jag verkligen. Jag är typen som gärna koncentrerar julen till en månad. Annars förlorar det en del av magin och poängen tycker jag.

      Radera
  6. Fred på jorden understöder jag med!

    SvaraRadera
  7. Jo julen får allt hålla sig på sin plats men önskelistor i god tid uppskattas :)

    SvaraRadera
  8. Gratis hyra hade jag gärna fått också!

    SvaraRadera
  9. Fred på jorden glömde jag, attans. Jag var bara ego. :-) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, äsch, jag tycker en får vara ego också ;)

      Radera
  10. Julen är en fin tid men precis som du säger kan det bli lite för mycket när det ska börjas allt för tidigt. Fina önskningar du har.

    SvaraRadera
  11. Tycker också att julen är underbar men att den har sin egen tid, och den är inte nu.

    SvaraRadera
  12. Härliga önskningar på din lista!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg