Oktober

08:16

Alltså, är det bara jag som tycker att det känns som att det varit en månad mellan oktober och september? September känns så sjuuuuukt avlägset. Och att det redan är november? Seriöst, tiden går så fort. Orkar inte med det.

Jag har haft svinmycket att göra den här månaden. Hade ett skräcksug, men visste inte hur jag skulle tillfredsställa det. Den kombinationen resulterade i - just det - lässvacka. Som jag väl fortfarande är inne i, eftersom jag inte har ork att läsa något annat än serier (så mycket för det höstlovet som skulle bli läslov). Har alltså läst extremt mycket serier (för att vara jag), vilket jag ändå gillar. Tror ändå jag ska fortsätta med det ett tag. Känns som att jag börjat hitta min grej och vad jag gillar. Då blir det ju lite enklare. Till exempel vill jag jättegärna fortsätta läsa Locke & Key och fler berättelser av Junji Ito.

I oktober läste jag:
92. Creatures of the Night, Neil Gaiman & Michael Zulli *
91. Y: The Last Man: Unmanned (vol 1), Brian K. Vaughan, Pia Guerra & José Marzán Jr. *
90. Love Hurts 2, Kim W. Andersson
89. Uzumaki, Junji Ito *
88. The Young Elites, Marie Lu
87. Locke & Key: Welcome to Lovecraft (vol 1.), Joe Hill & Gabriel Rodriguez *
86. Love hurts, Kim W. Andersson
85. Alena, Kim W. Andersson *
84. Endgame: Kallelsen, James Frey *
83. Bombingham, Anthony Grooms *
82. Raringen min, var inte så ogin!, Emilia Lehtinen & Laura Valojärvi *
81. Skärvor av J, Magnus Ljunggren *
80. Rooms, Lauren Oliver


Totalt: 13 st.
Gillade mest: The Young Elites, Uzumaki och Alena. Sjukt svårt att välja där.
Gillade minst: Raringen min, var inte så ogin! Alltså mest för att den verkligen inte gav mig något alls.
Största överraskning: Hm, tror jag säger Alena. Hade väl förväntat mig att jag skulle gilla den, men inte att det skulle bli en av månadens bästa.
Största besvikelse: Oj, jag vet faktiskt inte. Rooms, kanske. Men den var ju inte direkt dålig, utan bara... tja. Jag vet inte.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg