Bokbloggsjerka 16 – 19 januari

07:38

Okej, det här har verkligen varit en riktigt dålig vecka. Är så himla glad över att den är slut. Min första vecka som 22 - nu kan det bara bli bättre. Men innan det är helt slut på veckan har vi ju först en jerka att ta hand om:

När började du läsa och varför fortsatte du att läsa så mycket som du gör?


Jag började läsa när jag var fyra år gammal (ingen vet hur det gick till) och efter det har jag aldrig slutat. Jag har alltid fascinerats av berättelser, framför allt andra världar (vilket jag ju fortsätter återkomma till fortfarande).

Nu känner jag mig obehagligt naken utan att ha en pågående bok. Jag har läst så mycket så länge att böcker är en del av mig som det inte går att plocka bort. Jag upplever också att saker blir lättare att hantera när jag läser och blir betydligt mindre stressad. Förutom att det såklart är sjukt kul och intressant att ta del av andra liv och världar. Och tja, när det är roligt går det ju fort liksom. 

Du kanske också gillar

8 kommentarer

  1. Gillar också det där att ta del av andras liv och världar. Böcker är helt enkelt oslagbara!

    SvaraRadera
  2. Läsandet är verkligen en stor del av mig också, skulle inte vara hel utan det!

    SvaraRadera
  3. Då var vi ungefär lika gamla när vi lärde oss läsa...

    SvaraRadera
  4. Det kan verkligen kännas konstigt utan en pågående bok, läsning är underbart! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag lyckas alltid varva ner när jag läser :)

    SvaraRadera
  6. Läsandet är en del av mig också, och nåt av det bästa som finns är att försvinna in i en bra bok :)

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte minnas att jag inte kunnat läsa, och läser gör jag jämt. Jag behöver fundera på mitt jerkasvar ett tag...

    SvaraRadera
  8. Jag älskar att ha en bok nära mig, och veta att den finns där när jag behöver den!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg