Läsandet i början av året

00:08

Sååå, hur går det egentligen med läsandet såhär i början på året? Tja, jag börjar året urdåligt men är inte speciellt oroligt. The typical January, för min del. Bristen på rutiner som gör det. Tror att januari är min hatmånad på hela året - årets måndag liksom. Jag har inte kommit in i allt än, väntar på att en kurs ska ta slut och en annan ska börja. Har hunnit läsa en bok hittills och Goodreads påminner mig ideligen om att jag ligger "1 book behind schedule". När jag inte läser tittar jag på American Horror Story (har kommit igång ordentligt nu!) och pluggar till lingvistik-tenta. Igår såg vi What We Do in the Shadows som var helt himla hilarious. SE DEN. Sjukt rolig.

Men vad läser jag då? Just nu har jag Pullmans bearbetning av Grimm-sagor som sängläsning och egentligen inget annat som dagläsning... Började så smått på Himlen börjar här, men är inte frälst än. Pullmans bearbetning däremot, ojojoj. Gillar den här boken så sjukt mycket, den är så lagom och mysigt att bara läsa en saga i sängen varje kväll.

Jag behöver bli inspirerad! Vad läser ni?

Du kanske också gillar

1 kommentarer

  1. Jag läser Röda rummet av August Strindberg och Half Bad - Ondskans son av Sally Green, men det går lite segt just nu. Hoppas Himlen börjar här växer för dig! :)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg