Top Ten 2014 Releases I Meant To Read But Didn't Get To

07:43

Temat för veckans Top Ten Tuesday är böcker som släpptes 2014 och som jag hade tänkt läsa men aldrig gjorde. För mig består den här listan till största del av böckerna som jag nu är totalt ointresserad av och nog inte kommer läsa. Ett par är halvlästa böcker också. Jag har svårt att minnas från början av året (gjorde jag ingen lista med utgivning som jag vill läsa då? Hittar i vart fall ingen...), men ska försöka.

1. Stad av glas - Cassandra Clare
Det här är en sån där jag är brutalt osugen på nu, som jag peppade som sjutton inför när den kom. Men nu kan jag alls inte se varför. Alltså serien är ju KASS?!

2. Himmelstrand - John Ajvide Lindqvist
Den här blev halvläst. Eller alltså, tredjedelsläst om en ska vara noggrann (och sånt gillar ju jag). Är så gruvligt besviken på den här boken. Men kanske borde plocka upp den igen.

3. Beautiful Creatures: Den sista prövningen - Kami Garcia & Margaret Stohl
Var varken pepp eller opepp på att avsluta den här serien. Den bara var... en bok jag borde läsa, utan att jag hade vare sig lust eller aversioner. Eftersom jag blir störd av att ha EN bok kvar i serien utan att läsa klart kommer jag nog försöka hinna med den i början på det här året istället.

4. 8 saker du aldrig skulle våga - Eva Susso & Moa Eriksson Sandberg
Efter att ha läst Eriksson Sandbergs egenskrivna böcker, och tilltalats av titeln på 8 saker du aldrig skulle våga var jag himla pepp på att läsa den. Peppen byttes dock snart ut mot ointresse. Tror det var lässvackan faktiskt som pajade den här boken för mig.

5. Not that kind of girl - Lena Dunham
Här är en till som jag blev totalt ointresserad av. Speciellt efter att ha läst folks omdömen. Nej, jag kommer nog aldrig läsa den här, och nej, jag kommer nog aldrig älska Lena Dunham.

6. Utan personligt ansvar - Lena Andersson
Jag är lite rädd inför att läsa den här + att jag vill läsa den på pocket (så den matchar min andra). Är osäker på om jag behöver den här lika mycket som jag behövde Egenmäktigt förfarande i somras. Jag tror inte det.

7. Konsten att skapa en tjej - Kaitlin Moran
Okej, den här vill jag fortfarande läsa mest på grund av Anna 13 år på omslaget (och Anna 22 år också för den delen. Fast inte lika ofta kanske. Men rent hypotetiskt sett skulle jag kunna se ut sådär).

8. Ramona - Marta Söderberg
Åh, den här vill jag också fortfarande hemskt gärna läsa, men det var lite för mycket tonårsigenkänning för att jag skulle orka med den under hösten. Känns som en typisk bok jag skulle klara av mycket bättre på våren.

9. Det oändliga havet - Rick Yancey
Det oändliga havet gav jag ju faktiskt upp av en anledning. Den anledningen hittas här.

10. Konsten att skapa en zombie - Frank Swain
Jag har inte gett upp den här heller. Jag är bara så väldigt dålig på att läsa faktaböcker. En mening här och där i laddningtiderna på The Sims (vilket är ett stort problem i fyran. INGA LADDNINGSTIDER = LÄSPAUSER?!?!??! Nåja, det är en annan historia), och jag kan inte riktigt komma till ro på samma sätt. Men en mening här och där gör ju inte så mycket när det inte finns en berättelse på samma sätt. Är dock dödligt fascinerad av det jag läst av den här boken, eftersom jag gillar morbida grejer över lag.

Du kanske också gillar

7 kommentarer

  1. Två av de du har med (2 och 9) hann inte jag heller med.

    SvaraRadera
  2. Beautiful creatures läste jag första i och det är högst osannolikt att jag fortsätter med den serien...

    SvaraRadera
  3. Haha, skönt – jag älskar inte heller Lena Dunham!
    Men vaddå inga laddningstider i Sims 4? Hur snabb dator behöver man ha då? Jag har bara spelat ettan, tvåan och trean.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har sänkt systemkraven! Jag har ändå en uppstartningstid på 15 minuter på sims 2... och ett par sekunder på sims 4. Fyran flyter mycket snabbare i min dator än vad tvåan gör (vilket i och för sig kan bero på en hel himla eget innehåll i tvåan också).

      Radera
    2. Hepp, nu har jag kollat systemkraven. Min dator har för långsam processor (0,2 Ghz för lite) men dubbla RAM-minnet. Well, well - jag köpte den som arbetsdator (stora foto- och layoutfiler) och inte speldator. Lika bra det, så lätt att fastna med Sims... hahah!

      Radera
    3. Ah, tråkigt :/ Jag kollade egentligen inte alls upp sånt innan, utan körde bara ändå... haha. Och min dator är jättegammal. Men någonstans borde den ju har klagat om det inte hade gått :)

      Radera
    4. Men du, jag kollade lite. Sims 3 har väl högre processor-krav än Sims 4?

      Radera

Instagram

Populära inlägg