Följ Mark Watney

10:15

Bild av Trouvelot Cater från Bing Watney Home
De senaste veckorna har jag tjatat så mycket om The Martian inför min sambo att jag är tveksam till om han ens vill se filmen längre (nä, vi har inte sett den än. Såg Inside Out förra veckan, och bio två gånger på en vecka kändes saftigt. Se den för övrigt!). Dessutom vet han att jag ju älskar allt med rymden och blir typ som en femåring så fort någon börjar prata om rymden (behöver jag säga att vi ställde klockan inte bara en utan två gånger för att kunna gå ut och titta på supermånförmörkelsen. Dock för molnigt båda gångerna) (tips till alla andra rymdtöntar: Lushs badbomb Intergalactic - rymden i badkaret alltså. Så. Himla. Fin).

Så min sambo länkade det här till mig. Det vill säga: Chans att följa Mark Watneys väg på Mars på karta. OCH OCH OCH det bästa: Den här hemsidan (som också är länkad i artikeln). Går att välja spoilerfritt för den som varken sett eller läst (som undertecknad alltså. Nej, är fortfarande inte minsta lilla intresserad av boken). MEN! Bilder från platserna han är på. Och trots att jag inte ens sett filmen än blir jag så jävla märkligt upphetsad av det här och har svårt för att skriva de där två hemtentorna jag behöver ta tag i eller blogga till imorgon eller plocka ur diskmaskinen eller något annat vettigt jag borde göra.

Mvh en väldigt rymd-töntig 22-åring

Det här är för övrigt publicerade inlägg nr 1337.

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Precis lika härligt nördig är jag ( iaf gällande den här boken ) så jag tar emot tipset med stor stor tacksamhet. Ska se filmen på fredag. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka få Victor att vilja klämma in det i helgen också. Mellan hans AW på fredag och min jobbdag på lördag och plugg och... Men vad är väl en film på bio? Suck...

      Radera

Instagram

Populära inlägg