Guide till att skriva hemtenta pt. 2

10:58

Eftersom NÅGON opponerade sig mot mitt sätt att skriva hemtenta gör jag väl nu då ett nytt inlägg om hur det går till dårå.

1. Formulera frågeställningar om du inte har fått sådana från läraren (det har inte jag...).
2. Läs texten minst fyra gånger. MED ÖVERSTRYKNINGSPENNA. Och penna att anteckna med.
3. Träffa dina klasskompisar och diskutera.
4. Ha sjukt bra självförtroende och skriv 3000 tecken på typ en timme.
5. Bryt ihop (kan med fördel hoppas över).
6. Krisa ihop med dina klasskompisar (det här kan vara nyttigt även om du inte brutit ihop).
7. Boka pluggdate.
8. Sitt tysta bredvid varandra i biblioteket och skrivskrivskriiiiiiiv.
9. Ok, sen vet jag inte, för där är jag nu. Men det ska väl bli en hemtenta av det här också.

OBS på att jag nästan alltid skriver mina hemtentor på några timmar sista dagen, så jag tycker ändå jag är ute i god tid nu när jag inte ska lämna in förrän på MÅNDAG.

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Opponerade och opponerade...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kallar du det här då: "Jag säger inte att du gör fel, men punkt 1-4 låter jobbiga?" ???

      Radera
  2. Jag sa ju aldrig "gör så här"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men du var ganska tydlig med att mitt sätt INTE var bra.

      Radera

Instagram

Populära inlägg