Top Ten Halloweenish Reads

11:02

Det kan vara så att ni överhuvudtaget inte märkt att jag inte bloggade igår och att jag bloggar sent idag, men om ni har det och har börjat oroa er: Sluta med det. Jag mår bra och tänker icke sluta blogga! Jag blev bara lite trött av att vara hemma totalt 14 h under en 60-h-period.


Just nu försöker jag hetsläsa Leigh Bardugo inför en grej jag ska göra på torsdag morgon. Men först tänkte jag i alla fall göra något av den här tisdagen bloggmässigt, eftersom Top Ten Tuesday ändå kommer med ett givet (nåja) tema. Jag gör det enkelt för mig och listar bara några böcker som jag önskar att jag hade tid att läsa den här helgen och några som jag tycker att ni ska läsa. Okej? Okej. Let's go.

Böcker ni borde läsa

1. Locke & Key - Joe Hill & Gabriel Rodriguez
Kan inte upprepa det här tillräckligt många gånger. Nu har jag lånat ut hela min packe till en kollega på SF-bokhandeln, annars kanske jag hade läst om dem... Nåja, så så så bra i alla fall!

2. Creepypasta - Jack Werner
Jag är ju en sån där lättskrämd varelse som numer springer genom trapphuset upp till mitt dörr, aldrig går ut i skogen ensam (och knappt låter någon annan göra det heller) och eeeeh, är allmänt mörkrädd. Älskar dock creepypasta mer än lovligt, och tycker nog ändå att berättelserna kring och om tendenser och sånt gör det hela lite lättare att förhålla sig till.

3. Speciella omständigheter - John Ajvide Lindqvist
För att den helt enkelt är svinbra?

4. Alena - Kim W. Andersson
Den här har ju dessutom kommit ut i ny utgåva med hård pärm! Klart ni ska läääääsa.

5. PAX - Åsa Larsson, Ingela Korsell & Henrik Jonsson
Alltså, den här serien passar utmärkt för vuxna också. Bara säger. Sjukt spännande.

Om ni vill ha flera tips på det här temat kan ni kolla in listan jag gjorde förra året!

Böcker jag vill läsa

1. Wytches - Scott Snyder, Jock, Matt Hollingsworth & Clem Robins
Den här köpte jag på jobbet i helgen! Jag är ju en sucker för typ Blair Witch Project och den typen av found footage-film och tänker på något sätt att den här ska vara precis som Blair Witch Project, fast i serieformat? Jaja, vi får väl se!

2. Ring - Koji Suzuki
Den här har jag tjatat om att jag velat läsa så länge nu att det nästan börjar kännas dumt att skriva om den (igen). Måste ta mig samman och sätta igång.

3. Say Her Name - James Dawson
Bloody Mary är kanske en av mina värsta urban legends - och anledningen till varför jag aldrig tittar i speglar när det är mörkt och jag är ensam hemma. Men älskar en att bli skrämd så gör en ju...

4. Coraline & Other Stories - Neil Gaiman
Först blev jag frälst och sen läste jag inte en enda Gaiman-bok på flera månader?!

5. Shiverton Hall - Emerald Fennell
Den här började jag läsa innan Library of Souls kom, och sen blev det helt enkelt för mycket som hamnade mellan... Recex och sånt mest. Nåja, hoppas jag kan ta tag i den snart!

Nu ska jag återgå till Bardugo-läsandet! Förresten, har ni sett den här artikeln? "Ranking Every Single Unofficial Harry Potter T-Shirt to Find the Absolute Worst Unofficial Harry Potter T-Shirt". Skrattade typ så jag dog.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Jag har förstått nu att den där PAX-serien inte bara är för barn. Och jag gillar ju verkligen Åsa Larsson, så.... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, läääääsläsläs! Jättebra serie verkligen :)

      Radera
  2. Locke & Key måste jag ta och fortsätta läsa snart, har läst första delen men sedan inget mer.... Pax-serien är verkligen riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså Locke & Key blir ju typ bara bättre och bättre också!

      Radera
  3. Blir faktiskt nyfiken på PAX!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nog rätt förvånad över hur bra jag faktiskt tyckte de var. Jag menar mellanåldersskräck - hur bra kan det bli egentligen? Bra, men inte attackbra tänkte jag. Men de är faktiskt riktigt bra!

      Radera

Instagram

Populära inlägg