När det här är över ska jag aldrig mer läsa high fantasy

05:37

= så känns det just nu. Det här är en genre som jag gillar, men bara tål i små doser. Nu är jag mitt i Stormens öga - alltså del två i Leigh Bardugos Grisha-trilogi. Innan har jag precis läst I ljusets makt (del ett) och halva Röta (som jag alltså måste läsa klart och blogga om innan måndag). Vilket betyder att det börjar bli waaaaay too much för att jag inte ska vilja kräkas på hela grejen.

Vad är det med den här genren som gör att jag stundvis hatar den?! Jag bara undrar. Köpte dessutom en liten packe serier i helgen som jag hellre vill läsa (The Long Halloween, Wytches och Lumberjanes). Och fick meddelande idag om att en beställning jag gjort på jobbet kommit in också (Bitch Planet).

I övrigt är jag dödsfebrig (nä, men nästan), trött och orkar knappt röra på mig. Är så djävulskt trött på att vara sjuk, för det har jag varit alldeles för mycket det här året. Ska dessutom jobba helg igen, så vore ju fint om jag blev frisk till dess. Ah, tror det här är min kropps sätt att tala om för mig att jag var en idiot i helgen som inte tog hand om den (utan istället var taskig med för mycket jobb och öl och för lite sömn...). Hur det ser ut med bloggandet till imorgon är svårt att säga på sekunden, så ni får helt enkelt kika in imorgon också för att kolla om det dykt upp något.

Puss (fast en virtuell, icke-smittande sådan)!

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. The long halloween = finfin läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att jag gissade att du skulle tycka det! Valde mellan den och Hush, men min kollega sa att Hush är typ samma sak som TLH fast senare och snyggare tecknat (men sämre plot).

      Radera
  2. Jag gillade inte første bok i Grisha trilogien, så den har jeg gitt opp. Riktig god bedring, hoppas du snart er frisk som en fisk(som vi sier her i Norge - undrer meg på hva det er som gjør fisk så frisk ;)).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, vi säger pigg som en mört (mort på norska enligt Google translate? En fisk i alla fall) så det borde ju ligga NÅGONTING i det i alla fall!

      Jag gillade den första boken även om den var rätt långsamt! Gillade de ryska inslagen, känns nytt. Tycker nog att den andra Inte är riktigt lika bra, men har faktiskt ändå svårt att slita mig!

      Radera
  3. Ja, mort vet jeg hva er. Det bruker vi som navnet på en spesiell type fisk her, da er det kanskje det samme hos dere i Sverige ;) Jeg er enig i at de russiske innslagene var interessante, det som plaget meg mest var nok mest forholdet mellom Alina og Darkling.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg