Vad är grejen med nördtjejer och flottiga hår?!

13:40

Okej, en omröstning om crusher på fiktionella karaktärer i en Facebook-grupp (för nördiga icke-män) jag är medlem i fick mig att rysa - på det dåliga sättet. I toppen låg förstås tionde doktorn som jag inte tänkte uttala mig om. På plats två och tre låg LOKI och SNAPE. Och jag undrar: VADFAN ÄR GREJEN MED NÖRDTJEJER OCH FLOTTIGT HÅR?!


Jag är inte team Snape. Jag avskyr Snape. Lite såhär känns det faktiskt:

If you or someone you know is suffering from Snape Justification Syndrome, don’t worry. There’s help.
Posted by BuzzFeed Geeky on den 6 oktober 2015
+ har uttryckt det här i videoformat tidigare

Och Loki?! Ska vi inte ens prata om. Jag förstår bara inte grejen. Jag förstår inte ens grejen med honom som skurk, tycker mest att han är så otroligt trist och intetsägande (OBS!!!! Mina åsikter om Loki är helt baserade på MCU-filmerna, vilka ju också är vad som gjort Loki populär). Alltså Snape tycker jag ju är allmänt vidrig, men Loki... Han är ju bara trist liksom.

Antar att jag måste säga vilka jag röstade på nu då: Jack Sparrow (kuriosa: tror Pirates of the Caribbean var min första fandom typ?! Min telefon heter fortfarande Davy Jones' Locker!) och Wolverine (alltså Hugh Jackman-Wolverine pga Hugh Jackman = <3). Eh, lite av en bikt: La också till Iron Man, eftersom jag är kär i Robert Downey Jr som Tony Stark ("HUR kan du gilla honom?! Han står för ALLT du tycker är dåligt" - rage från bokhandelskollega när jag råkade nämna detta. Men hnggggförlåtenkanintevaperfektjämt!!!!! Hör också så många som tycker att han är så himla vidrig och avskyr honom. Alltså rationellt kan jag förstå, men vadfan).

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Intressant sånt där. När det gäller Snape kan jag ändå fatta lite, han ses som otroligt lojal och det brukar folk gilla. Loki är en asbra karaktär men hade inte precis velat ligga med honom. Hehe. Gillar också Tony Stark trots att jag ej "bör" pga ett jävla rövhål egentligen. Men man kan ju inte styra över sina känslor och det jag känner för Tony Stark är fan starka känslor... :>

    SvaraRadera
    Svar
    1. AHMEN PRECIS! En kan faktiskt inte styra över sina känslor. Och alltså hrmf, gudars så het han är.

      Radera
  2. Jag fattar varken Snape eller Loki (även om jag vet att många gillar honom). Flottiga hår är väl inge mysigt! ^^ Dina val däremot, de lät mycket bättre!! Alla de tre ligger på min topplista. Tony har nog hamnat där mycket bara pga hans vassa tunga, haha, fastnar alltid för sånt! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag reflekterade över de jag valde och kom fram till att de på vissa sätt är ganska lika. Åtminstone Jack och Tony är rätt rappa i käften, väldigt typiskt manliga och väldigt tramsiga. Eller väldigt typiskt manlig stämmer väl in på Wolverine också.

      Radera

Instagram

Populära inlägg