Avtändning

08:00

Jag har precis avslutat Panic när jag skriver det här (fredag), och är väl vad jag skulle kalla för på avtändning. Jag vet inte om ni känner igen känslan, men det känns som att hela kroppen är utbränd. Det känns som att alla nerver gått av. Som att jag gått på högvarv i flera timmar, fastän jag "bara" läst.

Jag sitter med Champion bredvid mig - plötsligt inte alls lika sugen på att ta tag i den som jag var innan. Jag känner mig allt för snurrig för att påbörja en ny bok just nu.

Känner ni igen er?


__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Känner igen känslan! När man läst en riktigt bra bok och liksom inte kan släppa den med en gång, då känns det lite som att man är otrogen om man börjar på en annan bok. För att man fortfarande har tankarna på den där första boken.
    Hur som helst, ska du recensera Panic? Jag är väldigt nyfiken på den, så blir kul att läsa vad du tyckte om den i så fall. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänkte definitivt recensera Panic :)

      Radera
  2. Igenkänningsfaktorn är hög, känner precis så efter varje avslutad Stephen King bland annat.

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, känner igen känslan av "otrogenhet". Brukar sällan påbörja en bok samma dag som jag avslutat en annan, så det gäller att ha tillräckligt med sidor kvar för den avslutande dagen. Bra böcker kräver tid att smälta upplevelsen, gärna i ett bokcirkelsamtal!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg