Top Ten Books On My Spring 2014 TBR List

08:06

Okej, jag skrev ett inlägg om tyyyyyp det här - fast inte riktigt - för en liten stund sen (alltså söndag, eftersom jag alltid skriver mina inlägg några dagar i förväg) och det kommer postas imorgon. Så visade det sig att veckans Top Ten Tuesday handlar om vårens TBR-lista*. Fast det andra inlägget visar inte upp vad som finns på min TBR-lista, utan talar om varför det inte finns något på min TBR-lista. Eller varför det inte finns någon TBR-lista över huvud taget. *TBR = To be read

Men nåja, jag får väl peta ihop en lista då, fastän jag skrev om det här i lördags också. Och alla är inte nödvändigtvis nya, men det här är ju det jag tänkt läsa liksom.



1. Champion - Marie Lu
Har jag sagt att jag ska skriva min kandidatuppsats om den här trilogin? Jag ska skriva min kandidatuppsats om Legend-trilogin! Så lär ju ha hunnit läsa den här både två och tre gånger innan våren är slut.

2. Panic - Lauren Oliver
Alltså älskar Lauren Oliver, och mina förväntningar på den här boken är helt orimligt höga. Kommer bli superbesviken om den inte är bra.

3. Allegiant - Veronica Roth
Okej, jag orkar inte vänta längre. Nu läser jag den på engelska istället.


4. Det handlar om dig - Sandra Beijer
Om den här boken är ens hälften så bra som Sandra Beijers krönikor kommer den vara en utav årets bästa. Så jag håller tummarna för det och väntar varje dag på att höra en duns på hallgolvet av ett paket som det står Rabén & Sjögren på.

5. Stad av glas - Cassandra Clare
Blev helt plötsligt inte supersuperpepp på att läsa den här boken, men jag hoppas peppen infinner sig snart igen. Den är så tjock att jag kommer bli avskräckt utan pepp. Men hade tänkt läsa den i alla fall.

6. Tusen och en chans - Annabel Pitcher
Den här boken hade jag inte en tanke på när jag gjorde upp min vårlista, men fick den på pressfrukost hos Rabén. Nu är jag ganska pepp - den låter himla fin.


Resterande fyra är helt sonika lite random böcker som står på min TBR-hylla:

7. Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen
Den här är med i min hyllvärmarutmaning för mars, och det är nog den jag är mest sugen på i utmaningen. Men vi får se, det kanske blir så att jag skippar Dessen den här våren också (för visst känns Dessen typiskt vårig? Eller är det omslagen som spökar?).

8. Saeculum - Ursula Poznanski
Den här köpte jag i vintras och hade tänkt läsa under våren. Tycker den är så himla snygg, och hoppas innehållet är lika bra som utsidan!

9. Magikernas kung - Lev Grossman
Alltså, grejen är att jag faktiskt inte vet om jag vill läsa den här. Jag är en sån där som har supersvårt för att ge upp serier jag börjat, men jag kanske bara helt enkelt ska ge efter för den här. Jag gillade ju ändå inte första boken, liksom. Tills vidare får den stå kvar.

10. Across the Universe - Beth Revis
Här är fallet samma som med Saeculum: Snygg utsida som jag HOPPAS toppas av innehållet.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

8 kommentarer

  1. Jaaa! Saeculum är sååå snygg! Jag och min kompis stod där och undrade på Bokmässan om det är tillåtet att köpa en bok just för dess utseendets skull... och så läste vi på baksidan och tänkte båda två "Men, det här boken verkar ju asbra"! ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker ju i och för sig att det går alldeles ypperligt bra att köpa en bok bara för utsidan. Du kanske blir överraskad liksom!

      Radera
  2. Ganska många av dessa har jag läst och råder dig att låta Magikernas kung stå kvar ett tag till, särskilt om du inte gillade den första. Jag läste den i princip bara för att jag inte vill göra serier halvlästa ;)
    Och vilken kul kandidatuppsatsperiod du verkar komma att få :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter att jag läst kommentarerna på det här inlägget bestämde jag mig för att helt sonika flytta ut den ur bokhyllan och ned i en pappkasse istället ;)

      Radera
  3. Saeculum har jag haft stående ett bra tag i hyllan nu, är egentligen väldigt nyfiken på den. Magikernas kung köpte jag på bokrean så den är jag också lite sugen på :)

    SvaraRadera
  4. Känner lite igen det där med Magikernas Kung, även om jag tyckte del ett var ok. Köpte den på bokrean nu. Ska bli spännande att se vad du tycker om du läser den.

    SvaraRadera
  5. Fyra författare jag har planerat att läsa något av! Men Magikernas kung passar jag på då Magikerna var en besvikelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker också att Magikerna var en besvikelse :(

      Radera

Instagram

Populära inlägg