Läslust, tack!

11:33

Nu är jag i en sån där period igen - jag tror jag blir det när jag blir stressad. MÅSTE ha hunnit läsa klart Prodigy plus läst om Legend till på tisdag, och då låser det sig. Förstås. SJÄLVKLART gör det det. Jag känner liksom inte att jag har någon ro att sätta mig att läsa, utan har skjutit upp städningen allt för länge här hemma. Det behöver dammsugas, diskas, sorteras tvätt, plockas och så vidare. Men just nu är det lite viktigare att jag får klart det här, eftersom det faktiskt har en DEADLINE.

Snälla ge mig era bästa tips! Behöver komma ut ur den här lässvackan lite akut. Tror jag ska försöka sätta mig på ett kafé HELA DAGEN någon dag och bara hänga där och läsa läsa läsa. Hoppas på att det är bästa medicinen just nu.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Låter som en bra idé det där med kafét, hemma finns mycket störningsmoment som du säger i form av diska/tvätta/städa/hänga på Internet.. Det brukar t.ex aldrig vara så rent hemma hos mig som innan en tenta. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kafé visade sig vara precis rätt medicin! Har inte fått tillbaka läslusten helt, men kunde läsa i ro för stunden i alla fall.

      Radera
  2. Det där är sååå svårt. Jag har inga större tips. För min del kan det funka att bestämma med mig själv att efter det här delmålet får jag ta ett bad, efter detta delmål får jag te, efter detta delmål är det en chokladbit och när jag nått hit ungefär så unnar jag mig lite slapptid med katterna framför tv:n. Typ. ;P (: Det kanske inte ger mer lust liksom, men ger mig ändå något att sikta in mig på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, problemet är väl att om jag slutar har jag en tendens att inte sätta igång igen... Eller alltså, det är så svåååååårt att sätta sig ner och bara läsa... Behöver jobba på det här. SJÄLVDISCIPLIN, TACK!

      Radera
  3. Bara läs! Läs så mycket du kan! Det brukar funka för mig. När det händer mig så försöker jag läsa så mycket jag kan tills det händer något super spännande som gör att jag inte kan lägga ifrån mig boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså, det ÄR ju spännande, men ändå vill jag hellre peta på mobilen och uppdatera instagram varannan minut istället för att läsa. Usch.

      Radera

Instagram

Populära inlägg