Mina läsdagböcker - Den mellangamla och den färska läsdagboken

08:37

Igår visade jag upp en gammelgammal läsdagbok som jag använde från det att jag var nio fram till jag var tretton. Idag tänkte jag visa upp två böcker som inte alls är lika roliga, men så får ni alla fall se lite hur jag håller koll på det jag läst.



Hej mellangamla läsdagboken!


Den här boken är två år gammal, alltså från 2012. Då var jag superabitiös och skrev upp hur många sidor jag läste varje dag. Alltså fattar ni? VARJE DAG. Sen fyllde jag i vecka för vecka vilka böcker jag hade läst ut och vilka dagar.


Jag brukade också skriva upp lite olika citat i boken. Nu för tiden tar jag helt enkelt en penna, stryker under och avslutar sen med en post it för att lätta kunna hitta tillbaka till rätt ställe. Smidigare tycker jag. Jaha, roligare än så var inte den här läsdagboken. 


 Hej nya fräscha läsdagboken!


Såhär ser den ut inuti. Jag skriver vilket datum jag läst boken (i rutan), titel, författare och en liten kommentar med röd penna. Vissa böcker får ett hjärta, och det betyder att den är lite extra bra.

Det var faktiskt alla böcker jag hade tänkt visa upp! Hoppas ni fått någon inspiration till er egen bokföring. Mitt bästa tips är att ha en extra fin anteckningsbok till att bokföra sin läsning, eftersom det gör det roligare (tycker jag). Och så älskar jag anteckningsböcker också.
__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg