Top Ten Things On My Bookish Bucket List

08:14

Den här veckans Top Ten Tuesday handlar om ens bucket list med bokiga grejer. Jag kommer faktiskt inte på så många grejer som jag vill göra. Jag är ärligt talat inte typen som drömmer om att träffa författare eller andra kändisar (även om det känts fantastiskt att få träffa t ex Marie Lu och Ransom Riggs). Svåra böcker struntar jag väl i. Och läsa x antal böcker på ett år? Jag kan inte se hur jag skulle kunna läsa fler än så många jag läser nu, och har inte direkt något sånt mål. Så min lista blir på ynka fem grejer. Dock fem grejer som är allt annat än små.

1. Besöka Warner Bros Studios London
Jag vill gå Harry Potter-turen så klart! Har diskuterat det här med en kompis, och om jag får ett sommarjobb kan det här bli verklighet i höst!

2. Ge ut en bok
Någon gång i mitt liv vill jag göra något av alla de där texterna som ligger och skräpar och göra dem till en helhet. Kanske skriva en hel bok.

3. Skriva om böcker i en papperstidning
Okej, det här vill jag göra någon gång. Även om jag typ skulle gnaga av mig naglarna av nervositet (och jag biter inte ens på naglarna...) hade det varit kul.

4. Ha ett bibliotek i mitt hus
Med ett datorsystem och allt. Och hyllor upp till taket, och en öppen spis och storafåtöljer!

5. Jobba med böcker
Det här tänker jag definitivt att jag kommer göra - på ett eller annat sätt. Just nu funderar jag oerhört mycket över min framtid, och alla andra säger att jag verkar ha bestämt mig för vad jag vill. Nämligen:

6. Doktorera i Litteraturvetenskap
Den här drömmen är så himla ny för mig. Och svindlande. Jag blir helt yr av tanken på att jag kanske skulle kunna göra det. Och jag tror att jag verkligen, verkligen vill.

__________________________________________________________________________________

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Harry Potter studio tour vill jag också besöka! Det kommer ju någon utställning till Norrköping i sommar så du kan ju se det som en sorts förhandsvisning ;) Ge ut en bok vågade jag inte ens skriva på min lista.. inte heller skriva om böcker. Såå ja, summa summarum så är du sjukt mycket modigare än mig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det handlar nog inte om att vara modig. Tror det handlar om att jag är för dum för att förstå att jag aldrig kommer lyckas med exakt allt.

      Radera
  2. Harry Potter-turen skulle jag gärna gjort, men då skulle jag ju vilja ha med mig någon annan än en otroligt ointresserad och uttråkad sambo ;)

    SvaraRadera
  3. Skulle lätt kunna skriva på alla punkter utom möjligen ge ut en bok själv. Lycka till med doktorsplanerna :)

    SvaraRadera
  4. Vi var i Warner Brosstudion i april förra året hela familjen och det var en upplevelse :-)

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg