5 saker ni inte visste om mig

12:26

De senaste dagarna har jag fått FEM nya följare, så jag tänkte ta tillfället i akt och för varje ny följare skriva en sak ni inte visste om mig. Som ett litet "Välkommen hit" liksom. För att introducera mig själv.

1. Jag började spela piano när jag var fem år gammal. Ingen musikskola ville ta emot mig först (för att jag var för ung), men min mamma lyckades sneaka mig in när min syster också började. Hon slutade, jag fortsatte. Jag läste estetiska programmet med inriktning musik på gymnasiet. Det gav mig så mycket prestationsångest att efter jag tagit studenten dröjde det två år innan jag spelade piano igen.

2. Jag är högsensitiv, vilket innebär att jag bland annat blir mer störd av ljud, ljus och lukter, har lägre smärttröskel och blir mer utmattad av intryck än vad andra människor blir. Oftast räcker det med en annan persons närvaro – utan att hen låter, rör på sig eller luktar – för att jag ska bli störd i det jag håller på med.

3. Jag har opererat ögonen för skelning tre gånger – alla gångerna innan jag fyllde tolv. Efter tredje gången var det fortfarande inte bra, vilket aldrig gjordes något åt. Skelar därför fortfarande – men nästan bara i höjd, vilket bara stör mig och inte syns av andra.

4. Jag har haft följande hårfärger: rosa, lila, blått, turkost, ljusgrönt, rött och orange (nu) (och förstås svart, brunt, blont och vanlig hårfärgsrött också).

5. När jag var tretton år var jag jättekär i en kille. Mina kompisar mobbade mig jättemycket, för han var tre år äldre och spelade i band som fanns på internet (alltså för er som inte är så gamla: när jag var tretton år för tio år sedan fanns ju typ inte facebook, så det var sällan band hade egna hemsidor och så) = var supercool. Jag var: not so cool. Så de menade ju på att det finns ingen chans i världen. I sommar har vi varit ihop i tio år och ska gifta oss.

Du kanske också gillar

12 kommentarer

  1. Åå det här var kul! Och gud det där sista - så himla fint och häftigt, grattis till er! :D

    SvaraRadera
  2. Nej men vad rolig lista även för gamla läsare. Kram <33

    SvaraRadera
  3. Häftigt sätt att möta kärleken, och vad roligt med bröllop! Jag ska också gifta mig i sommar! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg det! Tror ni gifter er helgen efter oss (vi gifter oss den 16 juli). Det var en av de helger vi valde mellan :)

      Radera
  4. Yay där kom det ! Men äsch nu får jag inte leta hemliga ledtrådar mera..

    SvaraRadera
  5. Alltså POW! Sista pricken, så jävla vackert! Gjorde min dag. Grattis!

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg