Ärliga listan

11:12

Ok, nu har jag haft den här sparad bland inlägg att skriva sedan Sandra Beijer postade sin version. Eller om det var Elsa Billgren. Och nu är det ju ett gäng bokbloggare som gjort, så då är det väl lika bra att jag kommer till skott!

NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?

När jag i lördags eftermiddag berättade för Victor om grisarna med avätna öron i Djurfabriken. Fattar inte hur någon kan rättfärdiga sitt köttätande efter att ha sett den filmen.

TRE SAKER DU AVSKYR
⭙ Gurka.
⭙ När folk talar om saker för mig som jag redan vet.
Allegiant.

HUR VAR DU I SKOLAN?
Gick aldrig på lektionerna, men fick bra betyg ändå. Pratade aldrig med någon. Låste in mig på toaletter för att jag fick panikångest.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
När jag inte vet vad som ska hända eller när folk ändrar planer i sista sekunden. Och att behöva sätta igång med saker men aldrig komma till skott (vilket för övrigt är story of my life). Och att behöva hänga med folk jag inte känner.

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
♥ Min lilla familj med Victor och Katniss (och resten av min familj också förstås! Men just denna hemmasituation gör mig varm i bröstet just nu).
♥ Musik.
♥ Sötpotatis.

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Som en ganska dryg besserwisser. Jag är superosäker i sociala situationer, vilket gör att jag oftast bara pratar om det är något jag vet. I övrigt är jag nog väldigt olika i olika sammanhang. I bokhandeln har jag tex etablerat mig själv som klantig, förvirrad, pryd, lättgenerad och ytterst orapp (fast också som supertrevlig fastän det är stressigt ← fick höra från min chef i julhandeln!), vilket jag tror att andra skulle bli förvånade över för att jag helt enkelt visar helt andra sidor när jag är med dem. Jag har också supersvårt att uppbåda intresse för saker jag faktiskt inte är intresserad av, så det kan nog också göra att jag upplevs som lite dryg.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Artig, avvaktande, onyanserad, tramsig (på det bra sättet alltså).

EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG / PINSAM:
När jag tappar bort viktiga saker eller när jag glömmer betala räkningar, vilket är något jag gör alldeles för ofta. Eller när jag behöver erkänna att jag har fel. Just DET händer i och för sig jävligt sällan. Och tystnad.

NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
Post sex.

VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Minns inte pga har inte skrattat idag och har kort minne. Men med största sannolikhet Katniss. Hon gör mitt liv minst 100% skrattigare.

NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Min diagnos. Ska till läkare och prata om det nästa vecka, och förutom skolan tar det upp väldigt mycket tankeverksamhet just nu. Hoppas på att få till en ny utredning och en ny diagnos.

TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR:
☠ Att Victor eller Katniss ska dö eller att Victor ska behöva flytta igen.
☠ Att inte bli klar med uppsatsen i tid och att aldrig få en doktorandplats.
☠ Hur livet kommer se ut sen och hur allt ska gå ihop. Är jätterädd för att bli kvar på bokhandeln resten av livet. Inte för att det är dåligt att jobba i bokhandel i hela sitt liv – tvärtom älskar jag ju den här arbetsplatsen, kommer gråta den dagen jag går vidare till något annat – men jag vill mer än det.

ETT YRKE DU TROR DU SKULLE VARA DÅLIG PÅ:
Hm, något med glas kanske? Tänker att jag skulle tappa allt och snubbla över något och riva hela butiken.

SLUTLIGEN, ETT YRKE DU TROR ATT DU SKULLE VARA BRA PÅ:
Bokhandelsarbetare, barn- och ungdomsbibliotekarie, lektor i littvet, svensklärare, recensent av barn- och ungdomslitteratur.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. Hur kan du inte tycka om gurka? Det är som tuggbart vatten. Sjukt behändigt och färgen är fin. Gurka är bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till att börja med smakar det INTE vatten. Det smakar smutsigt vatten. Bara lukten gör mig illamående. Och sen tycker jag inte så mycket om vatten heller. Sodastream har räddat mig från att helt torka ut.

      Radera
  2. Jag är tvärtom på det med jobbet, hade jag vetat att jag kommer vara kvar länge på bokhandeln hade jag varit så glad och nöjd :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså jag blir lite stressad över att behöva lämna, men jag vill ju liksom göra andra saker ocksåååå. Svårt.

      Radera
  3. Yeay för efter-sex-boosten! :D Och jaa, sötpotatis! NOM <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men eller hur! Känner mig lätt som snyggast precis just då. Med rufsigt hår och allt. Men antar att det är alla endorfiner :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg