Saker jag hatar att höra

07:30

1. "Det heter 'cornichoner'" eller "Menar du cornichoner?" – mm fast ALLA fattar om en säger "mini-gurkor" istället så LÅT MIG SÄGA MINI-GURKOR!!!!


2. "Inte än!" som svar på frågan "Har du ett utav våra stämpelkort?". DU STÖR MITT FLOW I ARBETET!

3. "Förresten, min kompis följer med!" – ok, har så mycket problem med när folk i sista stunden meddelar att deras kompisar hänger med till en mindre sammankomst – oavsett om det är hemma hos någon eller ute. Jag har seriösa psykiska problem med att behöva hänga med folk jag inte känner och sista-minuten-förändringar kan få mig att vilja lägga mig i sängen och gråta istället för att gå ut. Dessa två i kombo = big nono. 

4. "Jobbar du här?" – nej, jag tycker bara att det är trevligt att sätta upp böcker från en liten vit vagn/stå i kassan/möblera om på den här hyllan.

5. Folk som lyssnar på musik/videor högt på bussen/tåget/annat ställe där den personen inte är ensam. ALLTSÅ VAD ÄR DET MED FOLK OCH NORMALT HYFS?! Kan ni skärpa er eller?!

6. "Den är inte till mig" samtidigt som kunden lägger upp en bok på disken. Alltså ursäkta mig, men när du som kund ursäktar dig talar du samtidigt om för mig att det är dåligt att vara nördig. Sluta med det. Min arbetsplats är det sista stället i universum en behöver ursäkta sig för att en är nördig.

7. Barn som springer på övervåningen. På våningen över oss har de barn. Ibland vill jag skjuta ungarna. Dock har de lugnat ner sig jättemycket efter att vi stoppade en passivt aggressiv lapp i deras brevinkast.

8. När min granne har sex. Vi har fått en ny granne som är supertrevlig. I början gillade jag att höra honom spela gitarr. Men. Sen träffade han en brud. Och nu har han superhögljutt sex (eller hon har väl också sex, men hon hörs inte) typ två gånger per dygn. JAG ÄR FÖR PRYD FÖR DET HÄR!!!!

9. När samma granne lyssnar på Buffalo Soldier fem gånger på raken. Suck. Jag är visserligen the master of repeat, men jag lyssnar åtminstone inte på BUFFALO SOLDIER på högsta volym FEM GÅNGER på RAKEN. Jag har åtminstone kanske tre låtar som jag spelar runt runt runt tio gånger. Faktiskt.

Du kanske också gillar

6 kommentarer

  1. 1. En bekant hamnade bakom en något överförfriskad herre utanför kebabholken en sen natt där den här gentlemannen ville ha allt utom "de där starka gurkorna", dvs pfefferoni/fefferoni/pepperoni. My point: du får säga mini-gurkor.

    2. Har ni stämpelkort?!?

    3. Så får man inte göra utan att fråga först. Det har Magdalena Ribbing sagt.

    4. Kan du inte testa att svara så nån gång? Gärna bildbevis.

    5. Tycker att kommunjägaren ska få skjuta såna skadedjur.

    6. Av alla ställen... nä, jag förstår och håller med dig.

    7. Vad stod det på lappen?

    8. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

    9. Så han är dessutom reggaefan? Fy fan. Ring hyresvärden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vi har stämpelkort ;) Du får en stämpel för varje 200 kronor du handlar för, och när du har fått tio stämplar får du 100 kronor rabatt på ett köp (<- väldigt inövat). Håller i ett år, men om någon snäll person (tex jag) står i kassan sätter vi bara över stämplarna från gamla kort.

      Och Magdalena Ribbing är gud.

      Tog upp det här med Buffalo Soldier med Victor (som är bekant med snubben sen innan, för han jobbar i den musikaffär där Victor lämnar in sina gitarrer på lagning) och han sa att grannen spelar i ett coverband. Så troligtvis håller han på att lära sig låten. Tycker dock en kan spela på human nivå då... Alltså grejen med allt är att det är inte ens en ung snubbe. Han är definitivt över 40 och har två tonårsdöttrar som bor hos sig. Men han är ju trevlig i alla fall och erbjöd hemleverans på gitarrsträngar...

      Det stod: "Hej! På senaste tiden verkar det ha varit väldigt mycket spring uppe hos er. Det hörs väldigt väl ner till oss. Vi förstår att det är svårt att begränsa barn, men om det blir flera timmar om dagen (som det varit nu) är det kanske bättre att gå ut och springa en stund?" eller något sånt.

      Radera
  2. Haha jag är så glad att jag inte bor ilägenhet :) Jag har både barn som gillar att leva om och jag hatar grannar som stör mitt privat liv. Helst skulle jag ha en koja ute i skogen :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, det här är så sjuuuuukt främmande för mig för jag har alltid tänkt att jag kommer bo i lägenhet i hela mitt liv pga älskar stan osv. Men jag längtar fan efter en koja i skogen jag med. Så jag slipper folk.

      Radera
  3. Alltså. "Jobbar du här?" ÄR SÅ JOBBIG. Eller när folk kommer in i butiken där jag jobbar (LEGO) och ba "Har ni Lego här?" "hehehehehehe rolig du eeeeeee................lite kanske:)" men så vill man dö inombords.

    "Vill du bli medlem i vår VIP-klubb?" "Kanske jag vill, hmmmmm..." Sen inget mer? VA? Eller klassikern som en körde igår "Hur länge har du tänkt jobba här då?" Alltså, nej detta är inte min livsplan men varför antar du saker, bro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vi får också den frågan: "Har ni böcker?" vi: "eeeh... ja" "ja, men riktiga böcker?" <- oftast böcker utan fantasy, sf eller skräck. Då får en glatt svara att "nej, här har vi bara bra böcker!".

      Jobbar du på den i Mall of Scandinavia? Får ni bygga upp modellerna själva?

      Radera

Instagram

Populära inlägg