TBR mars

07:30

Okej, jag skulle sätta mig ner för att skriva min vanliga sammanfattning om februari, men kände mig så oinspirerad. Alltså jag har gjort detta superlänge, och det senaste året har det varit ett pliktskyldigt "amen sammanfatta månaden ska en ju göra" – mer pga OCD än något annat. Men vadfan, jag är skittrött på att göra dessa tillbakablickar. Det är tråkigt att läsa, tråkigt att skriva, tråkigt! Om ni vill försöka lista ut vad som var min bästa bok under månaden får ni läsa recensionerna. Eller skicka ett mejl och fråga mig :) Ok? Ok, då är vi på samma våglängd!

Men däremot tänkte jag att jag kan skriva lite om vad jag är sugen på att läsa just nu. Mest har jag cravings efter saker som inte kommit ut, och allra mest är det seriealbum jag måste vänta tusen och tusen år på. Japp, precis så. En del grejer vi pratat om i bokcirkeln. Bland annat väntar jag på en volym av Monstress som verkar helt fantastiskt Art Nouveau-ig. Och Paper Girls. Hade en kund i butiken häromdagen som bara: "NÄR. KOMMER. PAPER. GIRLS???????" så jag kollade upp och måste alltså vänta till APRIL!!!! Arrrrrghhhhgmfkfföf. Känner att jag bygger upp waaaaay för mycket förväntningar inför Paper Girls, men det hjälps inte. Har ni ens SETT omslagen eller?????

MEN jag börjar faktiskt bli sugen på att läsa lite böcker igen, och köpte två i tisdags + funderar på en till som har helt fantastiskt omslag. Böckerna jag köpte var Changers: Drew och Beastkeeper. Changers verkar som en lättsammare rip off på Jag, En, men recensionerna på Goodreads verkar ändå positiva. Vi får hålla tummarna helt enkelt! Beastkeeper gick jag till 70% på omslaget och till 30% på att den ändå var så tunn (224 sidor). Har också köpt The Courageous Princess, för den ska vi läsa härnäst i bokcirkeln!


Nä, nu ska jag och Victor spela Little Big Planet, eftersom vi äntligen skaffat PS4 (vi och vi, Victor köpte det för födelsedagspengar) och för första gången faktiskt har ett tv-spel med TVÅ fungerande kontroller ← dope.

Vad är ni sugna på att läsa i mars?

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Åhh beastkeeper var fantastisk fin. Jag vill läsa Uprooted, Frankenstein och Flygirl. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uprooted är jag också sugen på, mest pga det fina turkos-vita omslaget, hehe...

      Radera
  2. Alltsåå snyggaaa omslag!!! *-*-*-*-*-* älskar snygga böcker - ärligt talat kvittar det lite om boken är bra om omslaget är supersnyggt. (Okej nej, egentligen tänker jag ju inte så men fult omslag = big no no såatteh)
    I mars vill jag läsa Rosensällskapet och Glass sword. Den andra kommer dock förs komma ut i typ maj på svenska såå ... vet faktiskt inte riktigt vad jag kommer läsa, men förhoppningsvis Rosensällskapet och typ blod & stjärnstoft :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, Rose Society (som det för övrigt är helt obegripligt att de översatt till Rosensällskapet?! Jag tänker att det borde vara Rossällskapet...) är braaaa! Och alltså att behöva vänta på fortsättningar = sämst :( du borde börja läsa på engelska ;)

      Radera
  3. Jag gillade omslaget med grisen så häftigt.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg