10 böcker vi måste prata mer om

09:07


Just idag är jag himla trött och har ont i lederna, men igår var faktiskt en himla bra dag! Femsiffrigt belopp tillbaka på skatten (får tillbaka mer än hälften av vad jag betalat!), jag har hittat Klänningen med stort K (alltså till den där speciella dagen i sommar då jag ska säga "ja") och tog ledigt från plugget för att raida Beyond Retrox2 (hittade alltså ingen klänning att gifta mig i där. Däremot en att gå på begravning i, vilket ändå var mission #2. Måste med andra ord anse raidningen lyckad), luncha med en kompis och sitta ner och dricka en kaffe, bara för att dricka kaffe.

Idag ska vi i alla fall avhandla en Top Ten Tuesday. Veckans tema är böcker jag älskade, men inte känner att jag har tjatat om tillräckligt. Alltså grejen är att jag tror att jag vid det här laget tjatar sönder era öron om alla böcker jag älskar, så det här blir helt enkelt en lista på böcker som jag gillade väldigt mycket och som jag inte tjatat speciellt mycket om. För motiveringar får ni faktiskt gå in och läsa recensionerna, för sen måste jag plugga. Ok? Är ni med?

1. Beastkeeper – Cat Hellisen
2. Nimona – Noelle Stevenson
3. The Fox and the Star – Coralie Bickford-Smith
4. The Sleeper and the Spindle – Neil Gaiman & Chris Riddell
5. Stardust – Neil Gaiman
6. Konsten att ha sjukt låga förväntningar – Åsa Asptjärn
7. Dagboksanteckningar från ett källarhål – David Wiberg (för övrigt kan ni kika in här imorgon, för då kommer en recension av Wibergs nya bok Vi ses i mörkret!)
8. Vi är alla helt utom oss – Karen Joy Fowler
9. Uzumaki – Junji Ito
10. Onanisterna – Patrik Lundberg

Du kanske också gillar

3 kommentarer

  1. Har inte läst en enda av de här böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte väldigt mycket om The Sleeper and the Spindle, men blev besviken på Stardust när jag läste den. Oftast är jag väldigt förtjust i Neil Gaiman, men han kan vara lite ojämn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade The Sleeper and the Spindle mer än vad jag gillade Stardust, men gillade verkligen Stardust också! Men allra mest är jag nog överväldigad över att faktiskt ha hittat Gaiman-böcker jag gillar alls!

      Radera

Instagram

Populära inlägg