Vi

07:30

Jag ska på begravning idag, så jag hoppas att ni får roligare. Förslagsvis genom att läsa den här fina lilla listan som är gjord av Sandra. Idag har jag och Victor varit ihop i inte alls något speciellt antal år/månader, det är inte hans födelsedags, det är inget minnesvärt datum ens... Meneh. Skiterjagi.

Hur länge har ni varit ihop?

Nio år och prick åtta månader.

Hur träffades ni?
Vi delade replokal när jag var tretton. Jag visste vem han var pga att han hade spelat i Grötmani som då var coola bland punkarna på min fritidsgård. Så skulle vi måla om replokalen i alla fall, och vi började prata en del på msn efter det. 

Vem var mest på?
Definitivt jag. Det var liksom jag som var kär i honom. Han vägrade erkänna att han var kär i mig först.

Skedde några komplikationer?
Ehm, jag var TRETTON, är inte det komplikation nog??? Nejmen, jag var superrädd och vågade knappt prata med honom typ. Sen tog det ett år av hångel (och ok, vi hade sex också) innan Victor erkände att han var kär i mig – trots att vi hade träffats flera gånger i veckan. Fast då erkände han i och för sig att han hade varit kär i mig sen långt innan vi hånglade också.

Hur blev ni ihop?
Jag klagade över att alla mina kompisar var på semester, så han frågade om jag ville komma hem till honom. Minns fortfarande att jag hade håret i två flätor, svarta jeans + mörkblå munkjacka. Hans familj skulle precis äta lunch när jag kom, och jag sa prompt att jag redan ätit. Hans mamma sa: "Men kan du inte smaka på en av mina minimorötter från kolonilotten ändå?" (detta är så typiskt för Victors mamma, kan jag tänka såhär i efterhand). Sen gick vi upp på Victors rum och satt och pratade på hans säng och han pussade mig på kinden när jag var mitt i en mening. Jag fick total black out och visste inte vad jag skulle göra. Sen hånglade vi. Sen dröjde det ett år innan vi ens sa att vi var tillsammans. (Fast vi räknar ändå den första hångel-dagen som den dagen vi blev ihop)

Hur skedde dejtandet?
Alltså det var inte som att vi direkt dejtade. Vi bara blev ihop typ. Vi var på dejter efter att vi blev ihop (eller alltså, vi sa ju inte att vi var ihop... fast det var vi ju). Första gången vi var på bio tillsammans såg vi Happy Feet. Första gången vi var på en riktigt dejt-dejt och liksom åt ute och sånt tillsammans såg vi Spider-Man 3. Efter det sov jag hemma hos honom för första gången (han hade redan sovit hos mig några gånger), och han berättade att hans mamma sagt till honom att han inte fick ha sex med mig. Det tyckte vi var väldigt roligt eftersom vi redan hade legat med varandra regelbundet sen åtta månader tillbaka.

Vem sa jag älskar dig först och hur skedde det?
Det är kanske tråkigt, men jag kommer absolut inte ihåg det. Men jag är ganska säker på att Victor var först. Och jag är ganska säker på en blå bäddsoffa och film och fjärilar i magen.

Kan man få se något tidigt sms eller så?
Nej! För det är nästan tio år sedan, och inga av telefonerna vi hade då finns kvar nu.

Bor ni ihop?
Ja! Och det ska vi garanterat göra fram till i december, förutom ett litet avbrott på en månad i juni. Är så pepp på att få bo ihop med min finaste person nästan hela sommaren. Det har vi inte gjort en enda sommar sedan vi flyttade ihop för fyra år sedan. (Victor jobbar som journalist och får liksom ta jobb där det finns. Han har blivit tvungen att bo lite varstans, medan jag varit tvungen att stanna i Stockholm. För er som missat)

Vad är hens bästa sidor?
Att han aldrig är nervös.
Att han har lika knäpp humor som jag har.
Att han är en så trygg person som nästan aldrig är osäker i några sammanhang.
Att han är en så stadig person i mitt liv som håller i mig när jag håller på att tappa greppet om all reson.
Att han är nyfiken och vill veta hur saker fungerar och låter mig hållas när jag pratar om allt jag läser i skolan.
Att han förstår mitt behov av ensamhet och tycker att det är skönt när vi kan vara lite ifrån varandra.
Att han låter mig laga mat själv och sedan tar hand om disken (told ya he's a keeper!).

Och sämsta?
Att han kan bli sviiiiindryg/otrevlig när han är hungrig/trött/mår dåligt/full.
Att om vi uppfattat en sak olika är det alltid jag som uppfattat fel.
Att han alltid säger till och avbryter när jag redan berättat en sak förut (AHMEN JAG VET ATT JAG BERÄTTAT DET FÖRUT, det är bara så tillfredsställande att berätta att jag behövde göra det igen ok).
Att han aldrig hånglar upp mig på allmänna platser.
Att jag ALDRIG får chansen att bara: "Har du sett att xxx gjorde det här/har hänt????" och han bara: "Näää, guuud, berätta!!!!" eftersom han är nyhetsnörd och har läst allt flera dagar innan det ens har hänt.

Vad bråkar ni om?
Vi bråkar inte speciellt ofta längre, men ibland om pengar (vi har ganska olika bakgrund och syn på pengar. Jag är mer efter-förmåga-efter-behov, medan han är nåååågot mer liberal med men-jag-har-ju-tjänat-ihop-själv. Vill tro att jag hade varit lika som jag är nu om det varit jag som tjänat mest också). Annars är det mest sura meningsutbyten när vi är hungriga eller trötta.

Vad gör ni när ingen annan ser?
Hånglar, tramsar, spelar tv-spel, gör konstiga ljud, hittar på sånger om allt möjligt och ingenting som vi sjunger för varandra, kallar varandra för knäppa smeknamn (eh, gulle, skrutt (och kombinationen gullskrutt ofc), sugarpie, honeybun är vanligt förekommande från min sida), tittar fånigt på varandra, blåser varandra i nacken, låtsas äta upp varandra.

Vad ger ni för komplimanger?
Jag är överlag _jätte_dåligt på att ge komplimanger. Av någon anledning finner jag det extremt svårt. För Victor kommer det så himla naturligt att bara säga: "Ahmen det här gjorde du jävligt bra", eller att jag är snygg. Och jag märker ju att sånt gör en i Victors familj. En ryter till åt varandra när det behövs, och en säger till folk att de gör bra saker. I min familj gör vi inte så. Men jag jobbar på det.

De två sista frågorna tog jag bort, för det handlade om bilder. Grejen är att det knappt finns några bilder på Victor, och ännu färre på oss tillsammans. Det är ganska tråkigt när jag tänker efter. Menmen.

Du kanske också gillar

8 kommentarer

  1. Är det konstigt att jag satte mig och läste det här istället för de hundratals bokrecensioner jag borde kolla in när jag äntligen har bloggläsartid? Och att jag tyckte det var tokmysigt att läsa om er? Ni verkar så bra ihop - hoppas ni får rå om varandra länge, länge :}

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men vad fint! Tack och vad kulatt du gillar :)

      Radera
  2. Hej! Om man har klickat på en vara på sfbokhandelns sida och gjort den till en favorit, ska dom försvinna då? Gick igenom för att se hur mycket allt skulle kosta nu när jag har pengar och då var det flera grejer som jag favoriserat som inte fanns i min lista. Har just nu 60 stycken i listan, men vill ju ha tillbaka alla som försvunnit, då jag inte är riktigt säker på vilka som har försvunnit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Eftersom jag jobbar i butiken och inte på postordern har jag ärligt talat ingen aning om hur hemsidan fungerar. Om du upptäcker något problem eller vill ha hjälp med något är det bättre att du mejlar fragor@sfbok.se så kan de hjälpa dog :)

      Radera
  3. Nu har även jag gjort den här listan. Så himla kul att läsa och göra. Såg den också hos Sandra, men glömde att göra den. Typ ännu roligare än 5 saker du inte visste om mig.

    SvaraRadera
  4. Kul grej, måste göra! (Att han aldrig hånglar upp mig på allmänna platser. <- Skönt att det inte bara är jag som saknar detta. Med Daniel då, inte Victor. Heh!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gör det! Haha, men eller hur? Ibland när en promenerar hem efter att ha druckit några öl på en uteservering eller så vill en faktiskt bara bli lite upphånglad.

      Radera

Instagram

Populära inlägg