Påskläsning och sånt

10:35

Sååå, jag tackade ju då ja till att jobba alla röda dagar den här helgen (pga 100% OB, hallååååå) så för mig blir det inte så himla mycket ledigt eller läsning. Jag ska försöka läsa klart Fables vol 2 som legat i min bokhylla typ huuuuur länge som helst, för den ska vi prata om på bokcirkeln nästa gång! Sen har jag en Runaways-volym som ligger och väntar på mig på jobbet också. Den är jag väldigt pepp på nu efter att ha läst Avengers Arena (tänkte blogga mer om den senare) och en av mina bästa karaktärer kom därifrån (jag gillade alltså Nico och Hazmat bäst! Så det är väl bara att ta tag i Avengers Academy också...).

Ikväll efter jobbet ska jag åka till min mami, och imorgon ska jag och min lillasyster provbaka FYRA sorters tårtor (heh!) till bröllopet. Är så pepp på detta. Allt veganskt ofc. Sen mer jobb på söndag och måndag.

Jag fick lära mig igår att en tydligen absolut inte får säga "glad påsk" innan långfredagen är över, men jag kan ju åtminstone fråga: Hur firar ni påsk? och önska en trevlig helg. Fast inte trevlig långfredag. Idag ska ni lida.

Du kanske också gillar

4 kommentarer

  1. Å, vad spännande med bröllopstårtprovbakning! Om ni kommer fram till det ultimata veganreceptet kanske du kan dela med dig av det? Har själv ett gäng veganer på gästlistan. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hanns dock inte med pga för mycket annat att göra den här helgen :( men detvi tänkt prova är en marängtårta, en som det ska vara dulce de leche till och en hallon-lakritstårta. Till ägg är det enkelt att använda antingen no egg eller kikärtsspad (1 msk per ägg!) och dulce de leche ska tydligen gå att göra på kokosmjölk och sirap! Allting annat är ju enkelt! Kan absolut dela med mig, men om du vill fråga något om ersättning osv så kan du alltid slänga iväg ett meddelande på Facebook om du vill :) det svåraste är väl kanske mjölkfritt smör, bara ICAs och Carlshamn som är helt veganska.

      Radera
  2. Jag firar inte mer än att äta godis och läsa böcker :-) Spännande och gott med tårttestning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt det låter! Hade gärna också vilat hela helgen, men lite för bra för att tacka nej till tre arbetsdagar med 100% OB :)

      Radera

Instagram

Populära inlägg