Fem tillfällen då jag inte tycker som andra

09:39


Alltså gud, jag har hittat ett mobilspel som jag blev helt stört fast i och som jag spelade... sju timmar igår. Till mitt försvar har jag förhöjd temp och superont i kroppen! Det första som hände var att min granne (i spelet) välkomnade mig in i sin allians, som tydligen visade sig vara superambitiös. Samma granne gjorde tydligen också till sitt personliga uppdrag att lära upp mig. Sen fick jag höra att jag hade potential, och sånt kan en ju inte ignorera. Det faktum att jag tydligen har potential gjorde att jag dessutom fick haka på när min allians slogs ihop med en annan allians, och den nya alliansen blev nu en av de trettio bästa i spelet. Fattar ca såhär mycket: 0, men det är kul ändå! Får nog grepp om det här snart.

Men gud, det var inte alls det jag skulle skriva om. Det är ju tisdag, vilket för det mesta innebär Top Ten Tuesday. Åtminstone idag. Veckans tema är: Ten Characters Everyone Loves But I Just Don't Get or Ten Characters I LOVE But Others Seem To Dislike.

Här kommer några karaktärer jag inte gillar:

1. Snape i Harry Potter
Jag har nämnt det här förut, och jag kommer med stor sannolikhet nämna det igen. Jag. fattar. inte. grejen. med. Snape. Det spelar ingen roll att han hela tiden försökte rädda Harry, han var ändå vidrig.

2. Tris och Four i Divergent
I början tyckte jag Tris var ok, men efter att ha sett filmen tycker jag bara sämre och sämre om henne. Tror det bara blivit värre och värre med de andra böckerna också. Four har jag alltid tyckt varit lite trist, men den stora anledningen till varför jag ogillar honom är bok tre. Eller bok tre är ju anledningen till varför jag inte ens gillar bokserien längre.

3. Hirka, Rime eller typ någon i Odinsbarn
Alltså sorry not sorry. Kan typ inte inte gilla karaktärerna i den här serien.

4. Eleanor i Eleanor & Park
Alltså det verkar ju inte vara som att folk attack-älskar Eleanor, men de verkar ju definitivt gilla henne – baserat på goodreads-recensioner. Och jag hade tydligen större problem med att få ihop karaktärer till den här listan än vad jag trodde, så hon får vara med. För jag avskyr ju då Eleanor.

Det här visade sig ju vara jättesvårt, så nu går jag över till att skriva om karaktärer jag gillar som ingen annan gillar istället!

5. Mary i De vassa tändernas skog
Alltså, när jag läser reviews på goodreads märker jag att även de som gillade boken hatade Mary. Och de som ogillade boken... well, de hatar också Mary. Jag funderar på om det kanske sticker i ögonen på folk att Mary är en tjej som sätter sina egna mål framför alla andras hälsa. Om Mary hade varit en man tror åtminstone inte jag att alla hade hatat henne lika mycket.

Ok, det här blev väl kanske inget nytt (förutom för er nya följare, för det finns ju några stycken!), men har jag utlovat en Top Ten Tuesday så har jag ju! Nu är det nog bäst jag tar tag i min hemtenta istället...

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Borde det inte vara lite olagligt att skriva om ett mobilspel utan att nämna vilket det är? ;)

    Väldigt spännande att höra att du inte gillar Snape, och väldigt skönt eftersom jag alltid undrat vad som är hypen med honom. Inte så att jag hatar honom, men fattar verkligen inte de som fanar (eh, det känns inte som ett ord) runt honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, förlåt! Rättar till mitt misstag genast genom att svara på din kommentar: Det heter Empire! En har sin borg och gör soldater och sånt och anfaller andras borgar. Det är skitläskigt men väldigt roligt! Speciellt när en kommer in i en allians med folk som är svinbra som backar upp en med gubbar när en blir anfallen :)

      Radera
  2. Haha, älskar att du får kommentaren att du har potential i ett mobilspel ;) Lifegoal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Jag tydligen också skrivit upp mig på att spela minst en timme om dagen för att få vara kvar i alliansen. Så seriösa.

      Radera
  3. Håller så med om Snape, fattar inte grejen.

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg