Istället för Kent

11:00

Hos Lovisa var det en person som föreslog ett veckoligt musikinlägg, och alltså. I get it. Statistiken talar sitt klara språk. Ni är inte intresserade av att läsa om musik här. Men nu råkar det vara så att jag tycker att det är kul att posta musik jag gillar ibland, och eftersom jag skriver den här bloggen för min skull och inte för er så skiter jag helt enkelt i att jag får noll respons på dessa inlägg. Däremot tänkte jag som en liten kompromiss att jag ju kan använda söndagarna till det här och posta vad jag lyssnat på mycket under veckan. Då går ni inte miste om några andra vecko-inlägg, eftersom söndagar ändå brukar vara tomma – och jag får skriva mina musikinlägg. Det är helt enkelt en win-win-situation. Visst är ni med på det? Någon emot? BRA! Då kör vi!

För mig personligen har Kent alltid varit ett så himla meningslöst band som jag inte fattat poängen med (förlåt alla jag trampar på tårna nu. Eller nej förresten, tänker inte ursäkta mig). Inte som att jag är skadeglad över att de ska lägga av som vissa andra är, men jag börjar faktiskt tröttna på att vartannat inlägg i min Facebook-feed handlar om Kent. Kan en inte få se lite bilder på oaptitlig mat eller katter eller att folk är och tränar istället?

I ALLA FALL. Nu handlar ju tydligen det här inlägget om Kent fastän det skulle innehålla MINUS-KENT. Här är två låtar med två andra svenska band som jag lyssnat mycket på den här veckan, och som jag tycker att ni ska lyssna på också!

Du kanske också gillar

2 kommentarer

  1. Jag har inte heller någon relation till Kent värt att prata om. Hade en sekunds jaha-moment när jag hörde de skulle sluta. När det kommer till svensk musik ligger mitt hjärta hos Winnerbäck <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heh, jag har svårt för Winnerbäck också, förstår inte riktigt poängen där heller. DOCK: Han har gjort fler bra låtar än Kent har.

      Radera

Instagram

Populära inlägg