Liebster Award

23:40

Jag blev taggad av Elina i en Liebster Award! Fint! Tack så jättemycket!

Regler:
Länka tillbaka till personen som nominerade dig
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare
Göra 11 frågor till dem som du nominerar
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar

1. Vilken bok/bokerie borde filmatiseras snarast?
Oj, jösses vad svårt. Men jag säger Nattens cirkus! Skulle kunna bli totally awesome, men skulle också kunna bli typ... kalops med fettbitar istället för kött (eftersom pannkaka faktiskt är gott alltså).

2. Vilken bok rekommenderar du inte någon att läsa?
Allegiant, vilket också gör att jag nuförti'n inte ens rekommenderar någon att läsa Divergent. En serie med ett sånt uruselt slut är helt enkelt inte värd att ge sig in på - oavsett hur bra första boken är.

3. Vad lägger du helst dina pengar på förutom böcker?
Spenderar odrägligt mycket pengar på KLÄDER. Dels för att jag verkligen behöver byta ut mina kläder av olika anledningar och dels för att det är SÅ KUL. Önskar jag var bättre på att INTE spendera mina pengar... Men ja, jag jobbar på den biten!

4. Om du fick träffa vilken författare som helst, död eller levande, vem skulle du välja? 
Den här är lätt: jag är inte jätteintresserad av sånt. Jag har nog skrivit om det här förut, men jag tycker sällan författare är mer intressanta än dess böcker, eller att de skulle ge någon sorts krydda till läsandet. Den enda författare som jag verkligen verkligen kan känna att det gett en extra dimension till läsningen att ha bytt några ord med är John Ajvide Lindqvist, bara för att han är så totalt annorlunda än jag föreställt mig. Men tja, om jag måste välja en då... 

5. Hur många olästa böcker har du? 
You want me to start count all of them books? Ok, will do. I'll be right back. Medan jag räknar kan ni lyssna på den här låten: https://play.spotify.com/track/2vGyS9ct5bTzAO4Bjyrxgz

Sådär, tillbaka, precis lagom till att låten är slut! Ruuuunt 250, det vill säga någonstans mellan 248 och 252. Då har jag inte räknat de i läsplattan, men det handlar nog bara om tio på sin allra högsta höjd. Förmodligen färre.

6. Vilken bok skäms du över att inte ha läst?
Oj, jag vet faktiskt inte. Mest feministiska klassiker, tror jag.

7. Du får bestämma en bok som alla bokbloggare ska läsa i år, vilken väljer du? 
Haha, läste den här frågan flera gånger och fick det varje gång till "Du får bestämma en bokbloggare som alla ska läsa i år, vilken väljer du?" Och det hade ju varit svinenkelt! Det är ju jag! Men hm, jag antar att det är meningen att det ska vara en som kommer i år? Åh, jag tänker bli väldigt enkel och säga Leonora och glasplaneten för det är fan det gulligaste jag läst i år. Och alltså visst, 6-9-bok, men SÅ. GULLIG. Rec på den dyker upp på lördag!

8. Vilken är den karaktär som du ogillar mest?
Quentin i Magikerna. Jag vet att det är meningen att en ska ogilla honom, men det gör ju också att jag inte vill fortsätta läsa serien något mer.


9. Om du fick lära känna en litterär karaktär vem skulle det vara?
Elsa i Min mormor hälsar och säger förlåt. Vill inte bara lära känna henne, vill typ ADOPTERA henne.


10. Vilken bok har det sämsta serieavslutet någonsin?
Se fråga 2. Morr.

11. Vad är ditt drömyrke?
Att forska och undervisa i litteraturvetenskap. Det vill säga: att plugga resten av mitt liv. 

Åh, jag tänker faktiskt tagga idag! Oarya, Alex, Sofie, Elvira, bokhuset (hur fan ska jag komma på elva stycken när jag har lite bråttom för att jag ska upp och träna klockan sex imorgonbitti??? ok stoppar här för jag måste fasen sova nu).

Era frågor:

  1. Vilka tre böcker kommer på tur i din TBR-pile?
  2. När ska du läsa Panic av Lauren Oliver? Varför har du inte gjort det än (detta gäller ej för Alex, för jag vet att du redan gjort det. Men ni andra)?
  3. Vilken chipssmak är godast?
  4. Vad ska du göra/har du gjort (om ni inte hinner svara innan) i helgen?
  5. Pest eller kolera: Aldrig mer lyssna på musik eller aldrig mer läsa en bok?
  6. Berätta om en bok som överraskade dig!
  7. Dina fem senaste googlingar - inget fusk och ni får inte googla på något nu för att det ska se bra ut! (ni som har google-konton går in på https://history.google.com/)
  8. Vad är du stolt över?
  9. Vilken är den ultimata presentboken?
  10. Vilken var den senaste blogg du började följa (alltså blogg som i vilken som helst, inte nödvändigtvis bokblogg)?
  11. Visa upp en bloggkommentar som gjorde dig glad!
There you go!

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg