Liebster Award pt 2

15:48

Nämen! Jag blev visst nominerad en gång till - av I Elinas hylla den här gången. Så jag svarar på frågorna, men tänker inte tagga vidare eftersom jag gjorde det senast och det ändå känns som att de flesta hunnit göra den här nu. Tack så mycket för nominering! Här kommer Elinas frågor:

1. Vilken/vilka titlar läser du just nu?

Jag varvar Vild av Brandon Mull - första delen i serien Spirit Animals med Grekisk Mytologi från Ordalaget. Eller den sistnämnda har jag som godnattsagor.

2. Vilken bok är din senaste wow-upplevelse?
Hm, oj. Eller jo, Leonora och glasplaneten förstås. Mvh såld.

3. Hur markerar du på vilken sida du är?
Tar en papperslapp som ligger i närheten. Eller ett reklamblad, eller ett skräp. Eller om jag har en förpackning som ska slängas river jag en bit av den. Alltså jag HAR bokmärken. De gör liksom bara ingen nytta när de ligger i en låda i biblioteket (alltså mitt eget bibliotek. Inte det i centrum).

4. Kan du boktipsa om en läsvärd tjockis till bok?
Under kupolen av Stephen King!

5. Kan du boktipsa om en läsvärd tunnis?
Oj, det här är faktiskt mycket svårare. De tunnisar jag kan minnas att jag läst har oftast inte varit speciellt tipsvärda. Men George Orwells Djurens gård är ju rolig.

6. Vilken bok (som du inte äger) önskar du att du ägde just nu?
Får en välja seriealbum? Då säger jag Alena av Kim W. Andersson. Gärna omslaget som plansch också.

7. Påverkar våren din läsning på något sätt?
Jag vet inte riktigt. Tror faktiskt inte det.

8. Vilken läsvärd författare upptäckte du senast?
Rainbow Rowell! Har Eleanor & Park liggande i min TBR-hylla.

9. Finns det någon genre du undviker?
Ja, deckare. Det är så otroligt sällan jag uppskattar deckare, så fastnar inte ens med blicken vid sådana böcker längre.

10. Finns det någon genre som du knappt kan låta bli?
Ungdomsdystopier. Det är ju liksom lite av min grej.

11. Lånar du någonsin böcker på bibliotek?
Nej, inte längre. För det... eh... KOSTAR så mycket.

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg