Top Ten Characters You'd Like To Check In With

05:58

Sådär, tillbaka till verkligheten idag då. Jag jobbade visserligen igår och i fredags, så ingen långhelg för min del. Men tillbaka till praktiken idag.

Temat för veckans Top Ten Tuesday är karaktärer en skulle vilja titta till såhär lite senare efter att boken/serien tagit slut och det inte finns något mer berättat. En sådan karaktär som jag INTE vill titta till är Harry Potter, det såg JK Rowling till i sista boken tacksåmycketdubordehalåtitbli. Över lag tycker jag nog att tjusningen med böcker är att de liksom tar slut, och sen får en hitta på resten själv. Därför är jag inte jättemycket för att få veta hur det gick sen och nästan-avskyr "x antal år senare"-kapitel (okej, det kan också ha att göra med att Rowling förstörde allt med Harry Potter. Jag är avskräckt efter det). Men några karaktärer finns det väl.

Jag tänker dock dela upp listan, och göra en på karaktärer som jag kanske eller kanske inte vill möta igen - alltså karaktärer som jag inte riktigt kan bestämma mig för om det faktiskt inte är bättre att kunna fantisera själv eller om det inte är det.

Vill möta

  1. Melanie i The Girl with All the Gifts
    Jag må kanske inte ha varit överväldigad av boken, men skulle ändå vilja titta till på hur det ser ut när Melanie tillsammans med alla andra barn måste bygga världen på nytt!
  2. Zoe i Tusen och en chans
  3. Miriam i Miriam om natten
  4. Hanna och Imagine i Grundläggande studier i hoppfullhet och hopplöshet
    Finns väl inte så mycket att säga om de tre punkterna ovan. Vill mest ta en titt in i deras psyken och se hur de mår och allt sånt - med tanke på - SPOILER ALERT [alla slutar så himla struligt och liksom ofärdigt].
  5. Nadia i Två eller tre saker jag glömde berätta för dig
    Merissa får en ju veta en del om redan i boken, men Nadia får läsaren aldrig veta hur det faktiskt går för.

Kanske, kanske inte
  1. Day och June i Legendtrilogin
    Jag har uttryckt den här ambivalensen förut. Är så rädd att allt skulle bli förstört.
  2. Lyra och Will i Den mörka materian
    Samma här som ovan.

Du kanske också gillar

1 kommentarer

Instagram

Populära inlägg