Top Ten Books Which Feature Characters Who...

10:28

Herregud, jag har blivit en sån där person som inte har tid att blogga för att jag SITTER I MÖTEN. Helt främmande. Känner mig jätteviktig! Hela dagen igår fylldes av dem och nu har jag avklarat ett av mina två idag (knölar in lite bloggande på den halvtimme-tjugo minuter jag har mellan).

Men nu var det ju inte det vi skulle prata om, utan Top Ten Tuesday. Det är delvis valbart tema idag. Jag vet inte om jag är en idiot för att jag valt karaktärer med bra musiksmak och om jag kanske blir tvungen att radera allt och börja om på en helt ny grej. Men vi får väl se.

Jag tänker (pga lite tidsbrist) inte skriva några motiveringar idag - ni får helt enkelt leta upp böckerna själva och upptäcka alla nice:a musikreferenser som dyker upp.

1. Allie i Vinylprinsessan.
2. Sara i Skärvor av J.
3. Tror flera av karaktärerna i Vill ha dig så illa. Minns inte exakt vem det är som lyssnar på Bob Dylan och Vampire Weekend, eller om det är flera, eller... Ja.
4. Kim i Onanisterna (finns till och med spellista! Lägger dock in veto mot Krunegård. Fyfan, avskyr Krunegård).
5. Lovis och Alex i Kurt Cobain finns inte mer. Duh!

Okej, sen får det vara bra. Trevlig tisdag!

Du kanske också gillar

0 kommentarer

Instagram

Populära inlägg