Throwback Thursday: Hur i hela friden kunde jag gilla det här?

06:47

Idag har jag fått ett tema av självaste initiativtagaren OArYA själv - nämligen detta: "hur kunde jag gilla den här egentligen?" prick citat copypastat från mejlet (eftersom det var ett så avancerat tema att jag behövde copypasta).

Saken är den att jag hade mycket bättre smak som barn än som tonåring, så det här blir nutidshistoria! Det här är från efter att jag börjat blogga, faktiskt. Men. Twilight. Grejen är att jag inte ens kan minnas att jag GILLADE Twilight ens när jag läste böckerna. Men när jag läste Så länge vi båda andas (del fyra för er som liksom jag tycker att de svenska utgåvorna har helt värdelösa titlar) GRÄT jag tydligen????? HOW? I DON'T... I... NO WORDS. FATTAR EJ. Alltså det är PINSAMT. Citat ur MIN recension av Ljudet av ditt hjärta (del tre):

Jag vet ju att det finns en till bok, så alltså måste dom båda överleva. Men det är svårt att komma ihåg sådär mitt i boken. Den här var i alla fall galet bra, jämfört med dom andra två böckerna!
 "Galet bra". GALET BRA. GALET BRA. GALET BRA.

Please, avgå.

(Kuriosa: Twilight är mitt kompistest. Jag: "Gillar du Twilight?". Blivande kompis: "Nej." Jag: "Bra, då kan vi vara kompisar". Kompis är inte längre blivande kompis utan just... kompis. Den sista prövningen liksom.)

Du kanske också gillar

7 kommentarer

  1. Haha! Jag tycker ändå fortfarande om serien som sådan (Twilight), men det roliga är att jag inte klarar av att läsa den på svenska för att det inte känns som samma historia som på engelska. Så jag (på ett sätt) hatar de svenska översättningarna och den historien (fast jag vet att den ju bör vara samma) och gillar absolut den engelska. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du vet att vi aldrig kan bli kompisar nu? ;) Nejmen, jag läste första boken på engelska och resten på svenska, men tror knappast att det hade gjort någon skillnad. Tycker bara att allt blir så himla töntigt...

      Radera
    2. Jag är inte helt okritisk till den längre, dock. Man får bra verktyg med sig som litteraturintresserad student med alla möjliga kurser i bagaget! (; Skönt att se att man utvecklas ju! ;D (:

      Radera
  2. jag försöker att inte vara så hård mot mig själv längre, jag älskade twilight innan filmerna kom, men vad kan man göra? man kan bara sucka, skaka på huvudet och lova bot och bättring. uppenbarligen hade de nånting som så många älskade, trots alla sina fel. de underhöll mig då och det är väl det enda som egentligen räknas, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag hoppas verkligen att folk tar det här inlägget med en nypa salt, för jag tycker inte att det är en riktigt så stor katastrof egentligen. Det intressanta är bara att i mitt huvud har jag alltid avskytt Twilight, och kan inte ens komma ihåg att jag gillade de två sista böckerna?! Däremot är jag helt säker på att jag tyckte att det aldrig var fantastiskt, för redan då motsatte jag mig hypen och tyckte att alla andra var knäppa. Bara två år senare skrev jag det här: http://www.saganomsagorna.se/2011/08/dag-08-den-mest-overskattade-boken.html där jag meddelade att böckerna är "helt okej, men de är inte FANTASTISKA på något sätt".

      Radera
  3. Om du skulle ställt frågan till mig så skulle du inte fått något rakt ja eller nej utan ett diskussionssvar :D Jag skulle nog börjat svaret med: Det är lite komplicerat det där ... och sedan, efter några koppar te, skulle jag vara klar med det svaret :D

    SvaraRadera

Instagram

Populära inlägg