Throwback Thursday: Kalla kårar

06:33

Kalla kårar-serien är ju en klassiker, och jag som är tönt på mellanåldersskräck borde ju verkligen ha läst fler av dessa. Men icke! Detta är den enda jag läst faktiskt.

Grejen är denna: Jag har alltid varit väldigt bra på att läsa - böcker som berättelsemässigt varit för min ålder har läsmässigt varit på tok för lätta för mig (jag läste textremsorna när jag gick i sexårs/ettan (gick sexårs och ettan på ett år, inte två som normala barn) och fick konstant vänta på mina klasskompisar till exempel). Vad gör en stackars unge då? Jo, går på sin fyra år äldre storasysters bokhylla. Därför var jag förmodligen mognadsmässigt lite för liten för att ha läst Gengångaren när jag väl gjorde det. Minns det som oerhört traumatiskt, och det förstörde den här bokserien för mig typ resten av min barndom.

MEN! Jag blev LÖJLIGT nöjd när B. Wahlströms presenterade en ny Goosebumps-fyra (som serien alltså kommer heta när B. Wahlströms ger ut dem den här omgången)! Dessutom sa de att chansen är stor att de behåller de superfina Pulp-inspirerade omslagen (kolla bara på det här till exempel!). Det är nu den här bokserien ska få revival i mitt liv tänker jag - och den här boken ska fasen få upprättelse. Omläsning är helt klart på g (när jag hinner...). I slutet av september är de planerade enligt BWs hemsida. Finns dock inte med i tidningen med hösten utgivning vad jag kan se? Men pepp!


På initiativ av.

Du kanske också gillar

5 kommentarer

  1. Åh jag har nog kvar någon Kalla kårar bok från när jag var tonåring :)

    SvaraRadera
  2. Jag läste en bok per kväll istället och såg det som en bra slukarbok på så vis när jag var yngre. Jag och mina kompisar högläste ofta dessa när vi sov över hos varann ändå upp till och med nian, cirka! ;D (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men en kanske är lite väl liten för dessa böcker när en är 6-7-8 år. Känner jag i alla fall. :P

      Radera
  3. Åh jag älskade dessa böcker, men sen är jag så himla lättskrämd så jag kunde aldrig sova efteråt :')

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag brukade också var extremt lättskrämd och är det fortfarande när det gäller film. Verkar dock som att det förbättrats lite på bokfronten :) thank god, eftersom jag älskar skräck.

      Radera

Instagram

Populära inlägg